fbpx
+31644440065 info@marktvizier.nl

Wij baseren onze kennis liever op feiten dan op onderbuikgevoelens

Onderzoek en analyse

Onderzoek en analyse zijn uitstekende middelen om aan belangrijke informatie te komen als basis voor een doelgerichte marktbewerking. Het levert je vaak bruikbare inzichten op over de markt waarin je je beweegt en jouw (potentiele) klanten. Op basis van dat inzicht kun je betere en efficiëntere (marketing)beslissingen nemen. 

Externe analyse

Zo kan een externe marktanalyse inzicht geven in trends en ontwikkelingen die er in jouw markt spelen. Deze kennis kan als input dienen voor een business case of nieuw business concept. Een externe analyse hoeft niet altijd gericht te zijn op (potentiële) klanten, maar kan zich ook richten op inzicht in concurrenten (en dus in de concurrentiepositie van het bedrijf) of bijvoorbeeld toeleveranciers.

Klantonderzoek

Klantonderzoek kan inzicht geven in de behoeftes en wensen van je doelgroep en de omvang van een doelgroep. Analyseer wie je klanten nu zijn en waar ze naar zoeken. Met die informatie kan je je website beter inrichten om je klanten te bedienen.

Online is alles meetbaar

De kracht van online marketing zit onder andere in het feit dat veel meetbaar is. Deze data kun je gebruiken om een beter beeld te schetsen van je bezoekers. Eigenlijk is het niets meer dan het analyseren en gebruiken van klantgegevens om gerichtere en effectievere marketing activiteiten te ondernemen. Hierdoor ben je beter in staat om online communicatiemiddelen te beoordelen op wat ze opleveren en klanten aan je te binden.

Resultaten monitoren. 

Om te weten of jouw online marketing strategie zijn vruchten afwerpt kun je het beste je website minimaal 1 x per maand monitoren. Hierdoor krijg je een beter inzicht en jouw klanten en het gedrag op de website. Meten is weten! Met een beter inzicht in de klantgegevens en het -gedrag kun je ook je marketingbudget beter besteden.  

Veel bedrijven hebben al informatie van hun bezoekers zoals aanmeldingen voor de nieuwsbrief of gegevens van klanten die ooit iets gekocht hebben.  Deze informatie kan gebruikt worden om bezoekers naar een bedrijf toe te trekken, door ze beter te voorzien van informatie.

Door te kijken naar het gedrag van klanten en daar patronen in te herkennen wordt het gemakkelijk om nieuwe klanten aan te trekken.  Op die manier maakt je nog beter gebruik van de kennis van de klant die al in het bedrijf aanwezig is. Bedrijven die deze analyse toepassen kunnen klantgedrag beter voorspellen, hun campagnebudget effectiever inzetten en klanten beter aan zich binden.

Onderzoek en analyse inzetten om jouw marketingdoelstellingen te bereiken

Door het inzetten van onderzoek en analyse ga je voorlopen op de concurrentie, kun je nieuwe segmenten bedienen en gaat de klantervaring erop vooruit omdat je de juiste berichten op het juiste moment kunt presenteren. Voeg daarbij meer efficiency, beter budgetbeheer en beheersbare kosten, dan kun je je afvragen waarom jij nog geen onderzoek en analyse in zet om je doel te bereiken. We bespreken de mogelijkheden voor jouw bedrijf graag! Vul de quickscan in of bel 06-44440065.