Online marketing data en insights

Eén van de grote voordelen van online marketing is dat alles tot in detail meetbaar is. Weten hoe je bezoekers zich op jouw website gedragen is cruciale informatie voor jouw succes.  Je kunt hier het beste achter komen door je website statistieken te bekijken.  Die kennis helpt je verder bij het doorgronden van wat je klant eigenlijk precies wil. Daar kun je dan vervolgens op anticiperen met gerichte marketingacties voor specifieke doelgroepen. Je neemt beslissingen op basis van kennis uit de harde feiten en niet op basis van een (onderbuik)gevoel.

Website analyse

Het analyseren van de statistieken van Google Analytics voor jouw website geeft je antwoord op de volgende vragen:

  • Wie heeft jouw website bezocht en waar komen ze vandaan?
  • Wat doen ze op je website?
  • Wanneer komen ze op je website?
  • Via welke bronnen komen bezoekers op je website? Met Google Analytics kun je zien of bezoekers via zoekmachines, direct (tikken jouw website URL in), via betaald adverteren (bijvoorbeeld Google Adwords), via Social Media of via een andere website op jouw website terecht komen.

Ook als we online campagnes gaan inzetten wil je volgen wat er gebeurt: hoeveel mensen komen er door deze campagne op jouw website? En wat heeft dat gekost? Ook de statistieken van deze campagnes meet ik voor je door zodat je weet hoeveel iedere geïnvesteerde Euro je ook daadwerkelijk oplevert.

Data analyse (potentiële) klanten

Om te weten of jouw online marketing strategie zijn vruchten afwerpt kun je het beste je website minimaal 1 x per maand monitoren. Hierdoor krijg je een beter inzicht en jouw klanten en het gedrag op de website.

Met een beter inzicht in de doelgroep die je wil aanspreken en bereiken klantgegevens en het -gedrag kun je ook je marketingbudget beter besteden. Onnodige kosten en generieke boodschappen behoren tot het verleden. Dat geeft een beter rendement en lagere kosten.

De klant merkt bovendien dat je begrijpt wat hij zoekt en zal dat waarderen. Die waardering leidt ertoe dat hij klant blijft. Hij heeft immers geen reden om weg te gaan.

Online marketing data verzamelen ? 

Wil jij

Meten is weten.  Ben jij niet zo goed met cijfertjes of vind je die statistieken veel te ingewikkeld?  Wil jij dat ik jouw Google Analytics cijfers eens goed bekijk? Ik ben gecertificeerd voor Google Analytics en kan de gegevens goed interpreteren. Vraag dan nu een Quickscan aan en ik neem snel contact met je op.