fbpx
+31644440065 info@marktvizier.nl

Geef potentiële klanten de informatie waar ze online naar op zoek zijn

Meer leads en nieuwe klanten met content marketing 

Ben je op zoek naar nieuwe klanten? Geen koopjesjagers, maar klanten die je op waarde schatten en loyaal zijn? Start dan met content marketing.

Met contentmarketing maak je relevante en waardevolle content die precies aansluit bij de behoeften van je (potentiële) klanten. Het doel hiervan is om de betrokkenheid van (potentiële) klanten bij jouw bedrijf of merk te vergroten. Je zet content marketing in om meer bezoekers naar je website te trekken, voor het vergroten van je merkbekendheid en voor lead generatie.

Hiervoor moet je natuurlijk exact weten waar jouw bedrijf of merk voor staat en wat je anders doet dan anderen.  Zonder onderscheidende propositie blijf je nergens in de vloedgolf van de content die door de concurrentie wordt geproduceerd.  Daarom is het belangrijk dat je in je content strategie duidelijk een focus aanbrengt. Het belangrijkste wat je voor jezelf moet onderzoeken is aan welke informatie jouw doelgroep behoefte heeft.

Als je weet welke content je kunt inzetten, is het noodzaak dat het ook onder de ogen van de doelgroep komt. Deze content ga je verspreiden via verschillende online kanalen. Kijk welke kanalen en platformen je doelgroep gebruikt en gebruik die platformen om je content te verspreiden.

Hoe werkt content marketing?

De kunst van content marketing is dat je bereid bent om relevante kennis te delen over een bepaald onderwerp. Je geeft jouw doelgroep de informatie waar ze online naar op zoek zijn. Als het om B2B marketing gaat geef je jouw doelgroep informatie om kosten te besparen of tips om het vak beter uit te voeren.  Je biedt jouw doelgroep relevante informatie aan die bijdraagt aan het oplossen van het probleem dat ze hebben. Informatie waar ze echt blij mee zijn en die ze verder helpt.

Content marketing heeft helemaal niets te maken met het promoten van de producten of de diensten die je verkoopt (pushstrategie). Dat wordt door steeds meer mensen voor wie die producten op dat moment relevant zijn, als lastig en opdringerig ervaren. Als je kiest voor content marketing dan moet je echt stoppen met het ‘aansmeren’ van producten.  Je hebt er een totaal andere ‘mindset’ voor nodig.

Vormen en effectiviteit van content marketing

Er zijn vele vormen van content: blogs, artikelen, infographics, video’s, e-books, whitepapers, nieuwsbrieven en beeldmateriaal voor sociale media. Het is het beste om jouw boodschap in zo veel mogelijk contentvormen en zowel online als offline aan te bieden. Ze ben je altijd zichtbaar voor je doelgroep.

Als we kijken naar de effectiviteit van content marketing, dan zien we dat lange artikelen van goede kwaliteit vak het beste gewaardeerd worden door de doelgroep. En daardoor krijgen ze vaak ook meer backlinks en worden ze vaker gedeeld. Content marketing lijkt gemakkelijk, maar dat is het niet. Je moet precies weten welke kennis je kunt of wilt delen, in welke vorm je dat wil gieten en welke kanalen je daarvoor inzet.  

Content marketing als onderdeel van online marketing strategie.

Als je we jouw potentiële klanten kennen en als het duidelijk is wat jouw bedrijf anders of beter maakt dan de concurrentie dan weten we ook met welke content wij jouw potentiële klanten echt verder kunnen helpen bij de oplossing van hun probleem. In een content strategie leggen we tactische keuzes vast met betrekking tot welke content voor jouw doelgroep relevant is. Vervolgens kijken we via welke kanalen (social media en website) we deze content gaan delen. Alleen op deze manier kunnen we de juiste content bieden, op het juiste moment, via het juiste kanaal.

Hulp nodig bij content marketing?

Online resultaat halen is in mijn visie het resultaat van co-creatie: online marketing en de business samen. Ik weet op welke manier ik jouw potentiële klanten online kan bereiken en aanspreken.  Jij weet alles over jouw business en de content die voor jouw potentiële klanten relevant is.
Ik denk met je mee en help je graag verder met mijn online marketing advies op maat.

Ik ben betrokken, creatief en het geeft ook mij veel voldoening we online de resultaten behalen die jij voor ogen hebt. Ik werk graag samen met ondernemers van het MKB (3 tot 50 FTE) en kan bewezen resultaten van mijn online marketing aanpak laten zien in diverse branches.  Vul de QuickScan in, ik overleg graag met je wat jouw wensen zijn en wat ik voor je kan betekenen. Of neem gerust vrijblijvend contact met mij