Marketing B2B staat voor marketing Business-to-Business. Het gaat om de marketing voor bedrijven  die zaken doen met andere bedrijven zoals productiebedrijven, groothandels, zakenbanken en hostingbedrijven die niet op de particuliere markt actief zijn.

In de zakelijke markt zijn de doelmarkten kleiner alleen is de totale waarde van de order over het algemeen veel hoger dan in de consumentmarkt. Hierdoor is er sprake van een ander en langer beslissingsproces: Gemiddeld zijn zo’n 5,4 personen betrokken bij een aankoop.

In B2B marketing zet je producten en diensten in de schijnwerpers zodat er (nieuwe) klanten worden aangetrokken. Via deze blog inspireren we je graag met ideeën voor het verbeteren van B2B marketing.

Data gedreven marketing of marketing op onderbuikgevoel?

Succesvolle marketing Wat maakt jouw marketing beleid succesvol? Wat zijn de belangrijkste drijfveren? Uit onderzoek van DVJ blijkt dat 72% van de succesvolle bedrijven (‘winners’) meer gebruik maakt van data gedreven besluitvorming tegenover 39% van de bedrijven die dat niet of minder doen en ook minder goed presteren (‘losers’). De juiste toepassing van data blijkt belangrijker te zijn dan consistent marketingbeleid, innovatie en het kiezen…

Reacties uitgeschakeld voor Data gedreven marketing of marketing op onderbuikgevoel?

LinkedIn adverteren: het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Waarom zou je gaan adverteren op LinkedIn? LinkedIn is een prima platform om op de hoogte te blijven van alles wat zich binnen je zakelijke netwerk afspeelt.  Bijna ieder bedrijf heeft een eigen LinkedIn bedrijfspagina, een visitekaartje voor potentiële klanten, businesspartners en sollicitanten en daar wordt regelmatig op gepost om volgers op de hoogte te brengen van de laatste nieuwtjes van het bedrijf. Nu blijkt…

Reacties uitgeschakeld voor LinkedIn adverteren: het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Propositie formuleren prioriteit in 2021

Bart Meerdink, managing partner bij Beeckestijn Business School heeft de belangrijkste trends in digitale marketing voor 2021 in kaart gebracht. De trends in dit rapport zijn tot stand gekomen door analyse van 100+ digitale strategieën van B2B,  b2c, corporate en mkb bedrijven, aangevuld met internationaal onderzoek. De resultaten zijn vastgelegd in het Digital Marketing Trendrapport.Propositie formuleren prioriteit geven in 2021Het onderscheidend vermogen van producten, diensten…

Reacties uitgeschakeld voor Propositie formuleren prioriteit in 2021

Einde van de inhoud

Geen pagina's meer om te laden