Marketing B2B staat voor marketing Business-to-Business. Het gaat om de marketing voor bedrijven  die zaken doen met andere bedrijven zoals productiebedrijven, groothandels, zakenbanken en hostingbedrijven die niet op de particuliere markt actief zijn.

In de zakelijke markt zijn de doelmarkten kleiner alleen is de totale waarde van de order over het algemeen veel hoger dan in de consumentmarkt. Hierdoor is er sprake van een ander en langer beslissingsproces: Gemiddeld zijn zo’n 5,4 personen betrokken bij een aankoop.

In B2B marketing zet je producten en diensten in de schijnwerpers zodat er (nieuwe) klanten worden aangetrokken. Via deze blog inspireren we je graag met ideeën voor het verbeteren van B2B marketing.

Propositie formuleren prioriteit in 2021

Bart Meerdink, managing partner bij Beeckestijn Business School heeft de belangrijkste trends in digitale marketing voor 2021 in kaart gebracht. De trends in dit rapport zijn tot stand gekomen door analyse van 100+ digitale strategieën van B2B,  b2c, corporate en mkb bedrijven, aangevuld met internationaal onderzoek. De resultaten zijn vastgelegd in het Digital Marketing Trendrapport. Propositie formuleren prioriteit geven in 2021 Het onderscheidend vermogen van…

0 Reacties

Rol van online kopen groeit binnen b2b-sector

B2B online aandeel groeit Binnen de meeste b2b-bedrijven zien we dat het aandeel van online kopen toeneemt. Net als vorig jaar bestellen zakelijke online kopers met name kantoorartikelen en computers online. Opvallend is dat ook dit jaar de grote en meer specialistische goederen vaak online worden besteld. Denk hierbij aan grondstoffen en halffabricaten, die door bijna de helft van alle kopers online worden besteld. Maar…

0 Reacties

B2B aankopen voor bijna 40% online

Online B2B aankopenBijna 40% van zakelijk Nederland heeft in het afgelopen jaar een online bestelling geplaatst voor het bedrijf. Kantoorartikelen worden het meest online besteld (39% van de zakelijke online bestellers geeft aan kantoorartikelen te bestellen), gevolgd door computers en randapparatuur (34%). Maar ook grote, specialistische producten als machines, werktuigen, tractoren en vervoersmiddelen worden al voor een kwart online worden besteld. Dit blijkt uit de…

0 Reacties

Einde van de inhoud

Geen pagina's meer om te laden