Adverteren LinkedIn – het geheim van succesvolle LinkedIn campagnes

LinkedIn is het grootste zakelijke netwerk ter wereld en een onmisbaar kanaal voor business-to-business bedrijven die nieuwe potentiële klanten willen bereiken. Daarom is het een effectief B2B- advertentiekanaal om leads te generen.

De voordelen van het adverteren op LinkedIn:

  • Jouw bedrijf of boodschap wordt onder de aandacht gebracht bij jouw zakelijke doelgroep
  • LinkedIn heeft unieke B2B targeting mogelijkheden om precies jouw zakelijke doelgroep te bereiken.
  • Het rendement en de interactie met de doelgroep is hoog.   De goede zakelijke targeting en de betrokkenheid van de doelgroep zorgen ervoor dat zakelijke leads uit LinkedIn vaker converteren naar klanten dan andere sociale kanalen.
  • De resultaten zijn direct meetbaar

Linkedin Adverteren: de kosten

De kosten voor adverteren heb je zelf in de hand. Hoe kleiner de doelgroep voor de advertentie, hoe lager de advertentiekosten. Hoe meer mensen jouw advertentie zien (weergaven) of openen (klikken), hoe groter het prijskaartje. Maar in ruil daarvoor krijg je dus ook meer interactie met jouw zakelijke doelgroep en dus ook meer en kwalitatief betere B2B leadgeneratie!

Gemiddeld besteden MKB- bedrijven tussen de €150,- en €500,- per maand aan het adverteren op LinkedIn. Dat is een goede investering mits je via deze advertenties precies jouw doelgroep bereikt. Alles draait dus om het targeten van de juiste doelgroep.

De juiste doelgroep targeten bepaalt het rendement van Linkedin Adverteren

Hoe bereiken we de potentiële klanten die bij jouw bedrijf passen. Dit is niet iets wat je klakkeloos kunt uitbesteden. Ik geloof in co-creatie; alleen door samen met jou de LinkedIn campagnes in te richten kunnen wij resultaat boeken. Wie anders weet beter wat de nuances zijn van de doelgroep?  Samen doorlopen we het volgende proces

1. Keuze van de doelgroep

Je betaalt minder als je voor een kleinere doelgroep kiest, maar je wil natuurlijk ook geen potentiële leads uitsluiten, alleen omdat het dan goedkoper is.  Het gaat dus om het uitsluiten van mensen die waarschijnlijk geen interesse hebben in jouw product of dienst.  Je kunt bijvoorbeeld een doelgroep samenstellen op functietitel. De doelgroep is dan klein en gericht, terwijl je wel die mensen bereikt die jij graag wilt bereiken.  Hulp nodig bij het bepalen welke doelgroep bij jouw advertentie past? Ik help je graag!

2. Maximaal budget instellen

Bij het instellen van de campagne en advertenties op LinkedIn kun je ervoor kiezen om een dagbudget en een totaalbudget in te stellen!  Zo heb je altijd overzicht over de kosten. De budgetten zijn real time aan te passen.

3.   Audience Matching

LinkedIn biedt nog een andere optie aan om een doelgroep te selecteren, namelijk Audience Matching.  Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een database met e-mailadressen als doelgroep te uploaden of om mensen die (een bepaalde pagina van) jouw website al eens bezocht hebben nu als doelgroep te selecteren.

Effectief adverteren op LinkedIn

Wil je meer weten over adverteren op LinkedIn? Ik heb al veel ervaring met het opzetten van kwalitatief goede LinkedIn campagnes, die genoeg opleveren om de kosten te doen vergeten.

Succesvol op LinkedIn adverteren?

Ik help je graag met het opzetten van een kwalitatief goede LinkedIn campagne.