website analyse

Met alleen een goede website ben je er nog niet

Als ondernemer heb je behoorlijk wat tijd en geld geïnvesteerd in een goede website. Maar dat is ‘slechts’ de aanschafprijs. Om een website echt succesvol te maken moet je zorgen dat je onder de aandacht blijft bij jouw doelgroep en dat betekent dat je je website ook moet onderhouden.

Wat is daarvoor nodig?

  • Regelmatig nieuwe content
    Landingspagina’s, nieuws en blogberichten dragen bij aan een betere vindbaarheid n zoekmachines en/of meer conversies.
  • SEA en social media
    Zoekmachine adverteren (SEA) en content delen via social media dragen bij aan meer bekendheid en dus ook meer bezoekers.
  • Zoekmachine optimalisatie
    Zoekmachine optimalisatie, ook bekend onder de afkorting SEO (search engine optimization), is het optimaliseren van een website om de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google te verbeteren. De website stijgt dankzij zoekmachine optimalisatie in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google.  Zoekwoorden die voor de website belangrijk zijn zorgen hierdoor voor meer relevante bezoekers naar de website. Deze optimalisaties worden zowel on-page (content en techniek) als off-page (autoriteit) uitgevoerd.

Waarom een website analyse?

Als je je website wil verbeteren is het belangrijk om te weten wat er wel of niet goed gaat op je website. Wanneer je een website analyse uitvoert kom je erachter wat er precies op de website gebeurt. Het geeft je inzicht in waarom jouw site geen verkeer genereert of waarom jouw conversies niet verbeteren. 

Wat houdt een website analyse in?

Wij verdiepen ons in jouw website en testen en beoordelen deze op de volgende 3 punten.

1. Vindbaarheid van website
Goede vindbaarheid van je website zorgt voor meer bezoekers naar je website en dat is tenslotte waar je het allemaal voor doet. Op welk zoekwoorden word jij op dit moment met jouw website gevonden en hoe hoog sta jij in Google met die zoekwoorden? Sluit dit aan bij de marktpositie die je wil innemen?

2. Inhoud van de website
Hoe ziet jouw website er inhoudelijk uit? Wordt het snel duidelijk voor de klant wat jij voor de klant kunt betekenen? En is de website goed leesbaar voor de bezoeker? Bij een duidelijke website structuur kunnen bezoekers gemakkelijker en sneller vinden waar ze naar op zoek zijn. Wanneer de website geen relevante informatie biedt voor de bezoeker zal de bezoeker de website verlaten.

3. Techniek van de website (globaal)
De technische kwaliteit van een website is een ook van de rangschikkingscriteria van Google. Zit je website technisch niet goed in elkaar, dan zul je lager scoren bij de zoekresultaten. Een voorbeeld van een technisch probleem is de bijvoorbeeld de laadsnelheid van je website. De webbouwer en/of hostingpartij zijn verantwoordelijk voor de technische kwaliteit van je website.

Daarom kijken we in onze website analyse hier slechts globaal naar en gaan we niet diep in op details. Alleen als er ernstige fouten zijn zullen we dit aan je rapporteren.

Op basis van de website analyse geven we een aantal tips en advies op maat over de manier waarop jij je website kunt verbeteren.

Wil jij een website analyse?

Een website analyse is altijd maatwerk, want iedere ondernemer is uniek, heeft zijn eigen website, zijn eigen markt en zijn eigen concurrentie.

We bespreken de mogelijkheden voor jouw bedrijf graag! Vul de quickscan in of bel 06-44440065.