conceptontwikkeling

Conceptontwikkeling: van idee naar resultaat

Je hebt een idee voor een nieuw concept, een nieuw product, een nieuwe dienst, Iets wat er nog niet is. De ambitie is helder, de richting is bepaald. Maar dan? Een idee of een strategische richting is nog niet geschikt om voor te leggen aan toekomstige gebruikers. Hoe kom je van het strategische ‘wat’ naar een concreet en testbaar ‘hoe’? De conceptontwikkelingsfase vormt de brug tussen bedrijfsstrategie en de praktische invulling daarvan. De vertaling van het beoogd resultaat naar een testbaar idee of propositie.

Conceptontwikkeling stappenplan

Het doel van conceptontwikkeling moet altijd zijn om het nieuwe idee zodanig vorm te geven dat je het concept kunt testen bij je toekomstige gebruikers. Op basis daarvan kun je zowel een kwalitatieve als een kwantitatieve inschatting maken van de te verwachten acceptatie door de doelgroep. Conceptontwikkeling begint bij een idee of het oplossen van een probleem. Het eindigt pas als de eindgebruiker zegt: “Wat een goed idee. Dat er dat nog niet was!”. Dat is het hoogste haalbare resultaat dat we natuurlijk nastreven.conceptontwikkeling Mijn stappenplan voor conceptontwikkeling is als volgt: Fase 1: Doelgroepen formuleren. Fase 2: Ontdek de behoefte, vind de potentie Fase 3: Fix het probleem Fase 4. Vaststellen kaders, mogelijkheden en beperkingen Fade 5: Experimenteer Fase 6: Maak het concept ‘kloppend’ Fase 7. Meten, weten, verbeteren Door onze samenwerking komen we tot waardevolle nieuwe inzichten.

Conceptontwikkeling voor bedrijven die bijdragen aan een gezonde leefstijl van de consument

Ik help bedrijven, merken en professionals met visie, daadkracht en creativiteit bij het inspelen op een sterk veranderende markt. Ik ben een ervaren marketing strateeg en online marketing specialist die opdrachtgevers structureel helpt te groeien door online marketing strategisch in te zetten. Ik vertaal marktkansen en klantbehoeften naar proposities en concepten en help bij het ontwikkelen, coördineren en implementeren van de (online) marketingstrategie. Een ondernemersmentaliteit, pionieren, innoveren, meten en weten zijn daarin de belangrijkste ingrediënten. Ik heb daarbij een sterke voorkeur voor bedrijven die concepten willen ontwikkelen die bijdragen aan een gezonde leefstijl voor de consument. Ik luister, denk, praat en discussieer graag mee. Bekijk de online concepten die ik gerealiseerd heb. Samen met jou maak ik de vertaalslag naar jouw business, jouw boodschap en jouw doelgroep. Wil jij weten hoe van je een idee een tastbaar concept kunt realiseren? Laat je gegevens hier achter, dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.