Een onderscheidende  marktpositie als basis voor (online) succes 

De marktpositie is de plaats die je als bedrijf inneemt in de markt. Jouw marktpositie wordt mede bepaald en beïnvloed door bijvoorbeeld marktomstandigheden, doelgroep en concurrentie en is aan verandering onderhevig.

Door innovaties komen er nieuwe mogelijkheden en klantbehoeften. Voorlopers in de markt leggen de lat voor iedereen hoger. Stilstaan is dan achteruitgaan, het is belangrijk dat je blijft bewegen.   In de praktijk betekent dit dat je je moet aanpassen aan de nieuwe situatie op de markt.
online marketing bepalen marktpositie

Positioneren

Positioneren is het kiezen van een onderscheidende, relevante en geloofwaardige positie in het hoofd van jouw (ideale) klant. Door een goede positionering bouw je een voorkeurspositie bij jouw doelgroep. Je relevantie als bedrijf is echter altijd een momentopname. 

Zorg dat je blijft inspelen op de behoeften van de klant en dat je blijft vertellen wat je voor jouw klant kunt betekenen.

Propositie

Wat heb jij als bedrijf te bieden aan producten en diensten? Wat doe jij anders of beter dan jouw concurrenten? Wat is jouw toegevoegde waarde? 

De propositie  is jouw ‘belofte’ aan de ontvanger.  Dat is het  fundament voor al je marketing- en communicatieactiviteiten, zowel offline als online. Het bepaalt welke boodschap jij wil overbrengen aan jouw specifieke doelgroep.

Kernboodschap

Neem de kracht van jouw merk / bedrijf als uitgangspunt: waar ben je goed in? Vervolgens kijk je of er een raakvlak is met de wensen en behoeften van jouw doelgroep. En tot slot ga je onderzoeken of dat verhaal al wordt verteld door iemand anders die op jouw markt actief is.  Kun jij jouw verhaal beter, anders of specifieker vertellen?

De overlap van deze drie factoren is je kernboodschap: de perfecte match tussen jouw doelgroep, markt en jouw merk/ bedrijf.

kernboodschap

Om te kunnen groeien heb je dus veel meer nodig dan een goede vindbaarheid of een hoge positie in de zoekresultaten van Google. Jouw propositie  moet in orde zijn om ook online je kernboodschap kort en krachtig over te kunnen brengen en zo de klanten aan te trekken die bij jou passen. 

Inge werkt(e) onder andere voor

jaarbeurs
screenlink
jimlogotransparant
MediLease
gb trading
organisatieteam
kingspan
oakhouse academie
krien skincare
novaskin
in balance
dvk dvw

Online marketing strategie en implementatie – Hands on

marketing strategie en implementatieIk weet hoe ik jouw doelgroep online kan bereiken en beïnvloeden. Daarnaast verzamel of schrijf ik content, weet ik hoe jouw website beter vindbaar kan maken op internet en hoe ik jouw boodschap over moet brengen op social media zoals LinkedIn.

Voordelen:

Online marketing specialist en strategisch marketeer met ruim 20 jaar aan ervaring op het gebied van marketing en exploitatie van websites.

  • Resultaatgerichte totaal aanpak: structurele (meetbare) groei als graadmeter voor succes
  • Ik ontzorg bedrijven op het gebied van online marketing, ik ben jouw spin in het web richting andere marketingspecialisten als vormgevers,
    webdesigners, tekstschrijvers of SEO specialisten.
  • Ik houd je een spiegel voor, stel kritische vragen en benoem pijnpunten. Samen gaan we op zoek naar creatieve en praktische oplossingen.
  • Bekijk hier de klanten die al profiteerden van mijn  kennis en ervaring.

Met een out of the box mindset en een pioniersgeest vorm ik de brug tussen een traditionele marktbenadering en online gaan met resultaat:  meer naamsbekendheid, beter vindbaar op internet, meer contactaanvragen en / of leads.