Social media voor bedrijven
Social media zijn voor bedrijven vooral geschikt om een band op te bouwen met jouw (potentiële) klanten. Bij social media draait het vooral om vertrouwen, de relatie met je doelgroep en de likeability.
Als jij als bedrijf een (gratis) post plaatst op social media (bijvoorbeeld LinkedIn of Facebook) dan wordt die informatie aan slechts een paar procent van je volgers getoond. Bovendien bereik je dan alleen de mensen die jouw bedrijf al kennen en met wie je al een relatie hebt.
Het wordt daarom steeds moeilijker om via (gratis) posts via social media kanalen onder de aandacht te komen bij je bestaande klanten.
Waarom adverteren op social media?
Om je bereik te vergroten kun je ook op social media adverteren. Het is mogelijk om jouw potentiële klanten te targeten op basis van interesses, activiteiten, statussen, werk, persoonskenmerken en locaties zodat je je boodschap heel gericht kunt overbrengen. Zo is het mogelijk om naamsbekendheid te vergroten, of om meer bezoekers naar je website te krijgen.
In business-to-consumer marketing is influencer marketing een hot topic voor veel bedrijven en merken. Influencers met een grote achterban laten zich graag door merken inzetten om een boodschap over te brengen.
Kennis en ervaring met social media campagnes voor bedrijven
Wij zijn goed thuis in het opzetten, begeleiden en monitoren van social media campagnes voor bedrijven. We creëren content en online campagnes die ervoor zorgen dat jouw boodschap jouw doelgroep bereikt en aanspreekt, zodat deze resultaat oplevert: meer naamsbekendheid, meer bezoekers naar je website en meer leads.
Zo maakten wij onder andere een facebookactie voor Porta-bote om leads te genereren, een LinkedIn campagne om een B2B evenement te promoten en een influencer campagne voor de bouw.