Bart Meerdink, managing partner bij Beeckestijn Business School heeft de belangrijkste trends in digitale marketing voor 2021 in kaart gebracht. De trends in dit rapport zijn tot stand gekomen door analyse van 100+ digitale strategieën van B2B, b2c, corporate en mkb bedrijven, aangevuld met internationaal onderzoek. De resultaten zijn vastgelegd in het Digital Marketing Trendrapport.
Propositie formuleren prioriteit geven in 2021
Het onderscheidend vermogen van producten, diensten of service is altijd al bepalend geweest voor marketingsucces. Een van de belangrijkste conclusies uit het Trendonderzoek is dat ook 2021 kansen biedt om digitale proposities (verder) te ontwikkelen. Speel in op de veranderingen in de houding en het gedrag van mensen, benut de kansen in de markt, maak gebruik van technologie en zet de klant centraal. Want een product of dienst wat het leven van jouw klanten gemakkelijker, leuker of beter maakt is bijna altijd succesvol.
Er is met techniek zoveel mogelijk, je kunt alles meten en digitaliseren. Maar waar begin je? Op het moment dat je jezelf gaat verdiepen in de mogelijkheden van online marketing, dan is de sky the limit en dat is meteen ook het gevaar. De essentiële vraag is daarom of jouw producten of diensten het leven van je klanten aantoonbaar vereenvoudigen, leuker maken of verbeteren. Het scherp neerzetten en valideren van proposities is in 2021 de topprioriteit van bedrijven die online succesvol willen zijn.
Het Digital Trendrapport Beeckestijn Business School kun je hier downloaden
Hulp nodig bij het formuleren van jouw propositie?
Ik help bedrijven die willen groeien om snel en efficient een sterke marktpositie te veroveren met behulp van een datagedreven Growth marketing aanpak. Deze aanpak start met het formulieren van jouw propositie. Ik help je hier graag bij, neem vrijblijvend contact met op.