B2B lead generatie Jaarbeurs

B2B leadgeneratie platform ontwikkelen

De missie van Jaarbeurs in 2013 is het creëren van inspirerende en waardevolle ontmoetingen, in fysieke en virtuele marktplaatsen waar kennis- en informatieoverdracht plaatsvindt, ervaringen worden gedeeld en transacties tot stand komen. Daarom zag Jaarbeurs in 2013 de overname het onafhankelijke redactionele online vakblad Schoonheidsspecialistennieuws (een concept van Marktvizier.nl) als een volgende stap om vraag en aanbod van de professionele beautybranche 365 dagen per jaar bij elkaar te brengen. “De overname past goed binnen onze strategie om het hele jaar door vraag en aanbod op een waardevolle manier bij elkaar te brengen. Die contactmomenten trekken we breder dan alleen de momenten tijdens fysieke beurzen.”

Doelstelling

Ontwikkel een B2B platform waarbij de redactionele content van SchoonheidsspecialistenNieuws.nl wordt gekoppeld aan de fysieke en online beautybeurzen van Jaarbeurs met als doel 24/7 lead generatie.

Doelgroep (B2B)

Beauty professionals

Opdrachtgever

Jaarbeurs

Onze aanpak voor het ontwikkelen van een B2B leadgeneratie platform

We koppelden de content van het redactionele online vakblad Schoonheidsspecialistennieuws.nl aan de fysieke en online beautybeurzen van Jaarbeurs. Hierdoor ontstond het nieuwe B2B leadgeneratieplatform Beautyspot.nl. 

Door middel van het delen van vakkennis voor professionals in de beautybranche, trokken we de juiste doelgroep aan.  Deze inbound marketingstrategie zorgde voor een verhoging van de conversie, zowel in beursbezoek als online. Daarnaast ontstond er een echte community van professionals waardoor het engagement met het platform sterk toenam.

Resultaten:

Na de introductie van het B2B leadgeneratie platform Beautyspot.nl in oktober 2013 is de bekendheid en het bereik van Beautyspot.nl sterk gestegen. In drie jaar tijd ontwikkelde het merk zich van een underdog naar tought leader in de professionele beautybranche. Eind 2016 is er sprake van 3x meer traffic en 80% van de bezoekers bereikt de website via organisch zoekverkeer en social media. Het bereik van het online platform is nu vele malen groter dan dat van traditionele vakbladen en heeft na de brancheorganisatie het grootste bereik onder de doelgroep. Per 1 april 2017 is het platform Beautyspot.nl samen met de beautyvakbeurzen van Jaarbeurs overgedragen aan leveranciersvereniging BTP.