Op welke manier kun je verse AGF online verkopen?
Steeds meer consumenten kopen hun levensmiddelen online, maar de online markt voor AGF (aardappelen, groente en fruit) blijft relatief achter bij de ontwikkeling van andere sectoren. Het Fresh Informationmanagement Center werkt aan de vorming van een Publiek Private Samenwerking c.q. onderzoeksprogramma en Innovatiecirkel rond het verkopen van AGF online. Het onderzoeksproject maakt deel uit van het innovatiethema ‘Samenwerkende waarde keten’ van de topsector Tuinbouw en uitgangsmaterialen en is door Wageningen Economic Research uitgevoerd.
In het onderzoeksproject ‘Fresh Online Pack” is gekeken naar de kansen en belemmeringen voor de online markt in AGF. Hierbij zijn onder andere de wensen onderzocht van de consumenten met betrekking tot het online bestellen van verse groente en fruit. Ook is onderzocht wat het online verkopen van verse producten betekent voor verpakking, productkwaliteit en distributie.
Op 26 september 2017 werd bij Leen Menken (DC serviceprovider Hello Fresh) het eindrapport van WUR gepresenteerd. Uit het rapport blijkt dat food een van de grootste groeiers is in de online markt. Deze online markt vraagt om toegevoegde waarde en het ontzorgen van de klant.
Doelstelling:
Overtuigen stakeholders in de AGF-sector dan het online verkopen van groenten en fruit kansen biedt
Doelgroep (B2B)
Bedrijven in de AGF-branche
Opdrachtgever
Fresh Informationmanagement Center
Onze aanpak: andere positionering van groenten en fruit
Aan Marktvizier is gevraagd om tijdens deze bijeenkomst een presentatie te geven over de manier waarop je online de verkoop van AGF kunt stimuleren. Het is belangrijk dat je je eigen verhaal weet te vertellen, zodat je niet gedwongen bent om alleen over producten en prijs te praten.
Iedereen weet dat groenten en fruit gezond zijn, maar niet iedereen weet dat het eten van voldoende groeten en fruit ook bijdraagt aan een mooier uiterlijk. Beautyfood is voeding waarvan bewezen is dat ze bijdragen aan een mooie huid, glanzend haar, sterkere tanden of nagels. Marktvizier deed wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van voeding en uiterlijk en publiceerde de resultaten op www.beautyfood.org.
Beautyfood beschermt en verbetert de huid, het haar en de nagels van binnenuit. Daarnaast kan beautyfood het huidverouderingsproces (zoals het ontstaan van rimpels) helpen vertragen. Op basis van deze kennis ontwikkelde Marktvizier het platform “EetjeMooi.nl” waar je online een dieet kon volgen om er goed uit te zien en bracht succesvol het boek “Eet je Mooi in 28 dagen” op de markt.
Online marketing advies nodig?
Het advies aan de AGF-sector? Ga op zoek naar innovaties of nieuwe gebruiksmogelijkheden in de markt. Bekijk hieronder de video van de mogelijkheden die wij zien.
Online resultaat halen is in mijn visie het resultaat van co-creatie: online marketing en de business samen. Daarom wil ik altijd eerst wat meer weten over jouw business, jouw huidige online positie en de online ambities die je hebt. Vervolgens leg ik graag in een begrijpelijke taal uit of en op welke manier online marketing voor jouw bedrijf ingezet kan worden.
Ik denk met je mee en help je graag verder met mijn online marketing advies. op maat. Ik ben betrokken, creatief en het geeft ook mij veel voldoening we online de resultaten behalen die jij voor ogen hebt.
Ik werk graag samen met ondernemers van het MKB en kan bewezen resultaten laten zien in diverse branches. Vul de QuickScan in, ik overleg graag met je wat ik voor je kan betekenen. Of neem direct contact met mij op.