Marketing voor financiële dienstverlening
Doelstelling
O[ welke manier kan een financiële dienstverlener online leads genereren?
Doelgroep:
- health professionals (1e lijnszorg)
- tweedelijnszorg
Opdrachtgever:
Medilease Nederland
De uitdaging
De financiële dienstverlening bevindt zich midden in een transitie die gekenmerkt wordt door snelle ontwikkelingen en nieuwe uitdagingen. De behoeftes van klanten veranderen, de concurrentie neemt toe, wet- en regelgeving worden aangescherpt en technologische ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Banken, verzekeraars en pensioeninstellingen en andere financiële dienstverleners staan voor een belangrijk identiteitsvraagstuk: waaraan ontlenen zij nog bestaansrecht wanneer steeds meer financiële processen en producten commodity worden? Het bedenken van een unieke (online) propositie is noodzakelijk om ook in de toekomst succesvol te zijn en te blijven.
Onze aanpak voor de marketing van een financiële dienstverlener
MediLease is gespecialiseerd in het financieren van inrichting en apparatuur in de zorg. Het bedrijf regelt snel en efficiënt een offerte voor een financiering voor haar klanten in de medische sector: van een behandelstoel tot een gehele operatiekamer. Met een paar muisklikken kun je binnen een paar minuten online je offerte aanvragen.
Na een uitgebreid zoekwoorden onderzoek adviseerden we Medilease een inbound marketingstrategie. Dit zorgt ervoor dat Medilease potentiële klanten aantrekt op het moment dat zij een financiering nodig hebben. Kneh verzorgde de vormgeving van de website.