Online kopen = de klant verleiden
Oriëntatie
Op mijn vrije dag wil ik mijn favoriete jeans aantrekken en ik kom tot de ontdekking dat deze tot op de draad versleten is. Letterlijk dus, er zit een gat in en ik kan hem niet meer aan. Ik kan mijn jeans nog geen week missen, dus ik besef dat ik snel een nieuwe moet kopen. Het stormt buiten, ik heb geen zin om naar de stad te gaan naar de winkel waar ik de jeans gekocht heb. Ik pak de kapotte jeans, en Google het zoekwoord ‘Not Your Daughters Jeans’. Op nr. 1 in de gesponsorde resultaten verschijnt een advertentie van de officiële NYDJ Winkel en in de description lees ik: “Voor 13:00 besteld = Morgen in huis”. Het is 11.45 en ik klik.
Verleiding
Ik kom binnen op de pagina Tops. Na enkele seconden rondkijken verschijnt een popup waarmee ik 5 Euro korting kan verdienen als ik me abonneer op de nieuwsbrief. Ik heb daar geen zin ik, klik ‘m weg. Ik navigeer naar de homepage, op zoek naar de jeans. Onder de header lees ik: BINNEN 1 DAG IN HUIS. BESTEL VOOR 13:00 UUR – GRATIS VERZENDING VANAF € 175 – GRATIS RETOUR. WE HALEN HET PAKKET THUIS OP.
Mooi, denk ik. Ik kan zonder enig risico iets bestellen bij een voor mij onbekende webshop. Dat durf ik wel.
Navigatie in de webshop
Ik ga op zoek naar de broek die ik wil. De filters werken gemakkelijk, ik kies het gewenste model, pasvorm en kleur, maar ik twijfel over de maat omdat er een Amerikaanse maat in mijn oude broek staat, terwijl er in de filters om een Europese maat wordt gevraagd. Rechts onder in het scherm zie ik een button van een chatfunctie. Ik klik heb meteen contact met de styliste. Ik vraag hoe ik de Amerikaanse maat moet vertalen in een Europese maat. Ze antwoordt mij meteen. Ik vraag haar ook nog welk model ze adviseert bij mijn figuur en ook daarin geeft ze mee een goed advies. Ik klik nu in de filters de gewenste maat, pasvorm en model aan en er verschijnen 26 modellen. IK kies de kleur en er blijven nog maar 2 modellen over. Een daarvan stop ik in mijn winkelwagen. Omdat ik een gratis verzending krijg vanaf 175 Euro besluit ik om nog een jeans te kopen.
Kopen en betalen
Ik doe de producten in de winkelwagen en weer lees ik: “Binnen 1 dag in huis, Bestel voor 13:00 uur en Gratis retour, We halen het pakket thuis op” Ik twijfel geen seconde meer en ga afrekenen. Het is gelukkig niet nodig om eerst een account aan te maken, daar heb ik helemaal geen zin in of tijd voor. Ik doorloop het betaalproces en betaal met IDEAL. Nadat de bestelling voltooid is krijg ik in mijn inbox meteen een mail van NYDJ waarin ik bedankt word voor mijn bestelling.
Wanneer vind de levering plaats?
Er word mij verteld dat ik een mail krijg van PostNL waarin een Track & Trace code zit waarmee ik mijn order kan volgen. En weer lees ik in deze mail dat ik mijn artikelen kosteloos kan retourneren of omruilen en hoe ik dat kan doen. In een separate mail krijg ik de factuur toegezonden. Om 15 uur ontvang ik van NYDJ een mail dat mijn pakketje bij PostNL is aangeboden. Er staat een nummer bij dat ik kan bellen als ik vragen heb over de bezorging.
Bezorging en after sales
De volgende ochtend krijg ik om 7 uur een mail dat mijn bestelling bezorgd wordt door PostNL. In de mail staat de barcode van de bestelling en een link naar Trackandtrace van PostNL. Via de link lees ik dat mijn bestelling vandaag tussen 13 en 15 uur geleverd wordt. Om 14.15 gaat de bel. De postbezorger staat aan de deur met een mooie, luxe doos. Ik maak deze open en vind hierin mijn bestelde jeans, een retourformulier en een leuk magazine van NYDJ. De broeken zijn met zorg verpakt en er zit zelfs een leuk persoonlijk kaartje bij van het team van NYDJ. Ik pas de broeken aan en ze zitten perfect. Ik ben een gelukkig mens en ik ben zo tevreden dat ik me gedraag als een ambassadeur van NYDJ. En ik deel mijn ervaringen op internet.
Waarom ik tevreden ben over online kopen?
Ervaring in e-commerce
Marktvizier ontwikkelde de eerste online parfumerie van Nederland met online geuradvies en won de Webwinkeldagen met een webwinkel die het leven van vrouwen leuker maakte . Als je wil dat wij onze ervaring inzetten voor jouw webshop, vul dan de QuickScan in, we nemen dan snel contact met je op.