Contentstrategie

Een contenstrategie bevat het doel, de timing en de kanalen voor je content marketing activiteiten. Bij een contentstrategie bepaal je welke content (thema’s, onderwerpen) relevant zijn voor jouw doelgroep en waar jij als bedrijf een oplossing voor kunt bieden. Het gaat erom dat jouw klant snapt dat jij hem kunt helpen bij het vinden van een oplossing voor zijn specifieke probleem.

Welke content?

Alle middelen die je als ondernemer inzet om jouw potentiële klanten te bereiken bevatten content (tekst, afbeeldingen, video’s).  Met relevante en onderscheidende content blijf je in beeld bij jouw klanten en potentiële klanten.

Veel ondernemers en bedrijven vullen hun website en social media met tekst en beeld, zonder dat er een strategie achter zit. Dat is naar mijn idee een gemiste kans! Want als jij jouw potentiële en bestaande klanten online de informatie kunt bieden waar ze naar op zoek zijn, dan help je ze echt. Het gaat er dus niet om hoe vaak je iets plaatst, maar vooral om de inhoud van de content die je plaatst. Geef jouw potentiële klanten de informatie die relevant voor ze is.

 Contentstrategie bepalen

In een content strategie leggen we tactische keuzes vast met betrekking tot welke content voor jouw doelgroep relevant is. Vervolgens kijken we via welke kanalen (social media en website) we deze content gaan delen. Alleen op deze manier kunnen we de juiste content bieden, op het juiste moment, via het juiste kanaal.

De contentstrategie is de basis van de boodschappen/ informatie die je via jouw website en social media over wil brengen en en bevat de volgende onderdelen:

  • Wat wil je met je website bereiken? Wat zijn jouw online doelstellingen en ambities?
  • Wat kun je voor jouw klanten betekenen? Wat doe je beter of anders dan andere in jouw (lokale) marktgebied
  • Welke content is relevant voor jouw doelgroep?
  • Welke content zet je waar op je op de website? Hoe deel je je website in zodat bezoekers snel de informatie kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn.
  • Met behulp van een website analyse kan worden bepaald op welke zoekwoorden je nu al goed gevonden wordt en waar het beter kan. Dit doen we vaak in combinatie met een zoekwoorden onderzoek.  Je ontvangt dan een voorstel voor een nieuwe indeling van de website.

Contentstrategie als onderdeel van jouw online marketing strategie

Als je we jouw potentiële klanten kennen en als het duidelijk is wat jouw bedrijf anders of beter maakt dan de concurrentie dan weten we ook met welke content wij jouw potentiële klanten echt verder kunnen helpen bij de oplossing van hun probleem. 

In een content strategie leggen we tactische keuzes vast met betrekking tot welke content voor jouw doelgroep relevant is. Vervolgens kijken we via welke kanalen (social media en website) we deze content gaan delen. Alleen op deze manier kunnen we de juiste content bieden, op het juiste moment, via het juiste kanaal.

Vrijblijvend kennismakingsgesprek

Inge gaat graag persoonlijk en vrijblijvend met je in gesprek  over contentstrategie zodat ze op basis van jouw input een passend voorstel kan doen.

Vul nu onderstaande gegevens in, dan wordt je binnen 1 werkdag teruggebeld. Liever zelf contact opnemen? Op werkdagen is ze tijdens tijdens kantoortijden bereikbaar op 06-44440065.