content strategie

Content strategie

Alle middelen die je als ondernemer inzet om jouw potentiële klanten te bereiken bevatten content (tekst, afbeeldingen, video’s).  Met relevante en onderscheidende content blijf je in beeld bij jouw klanten en potentiële klanten.

Veel ondernemers en bedrijven vullen hun website en social media vullen met tekst en beeld, zonder dat er een strategie achter zit. Dat is naar mijn idee een gemiste kans! Want als jij jouw potentiële en bestaande klanten online de informatie kunt bieden waar ze naar op zoek zijn, dan help je ze echt. Het gaat er dus niet om hoe vaak je iets plaatst, maar vooral om de inhoud van de content die je plaatst. Geef jouw potentiële klanten de informatie die relevant voor ze is.

Bij een contentstrategie bepaal je welke content (thema’s, onderwerpen) relevant is voor jouw websitebezoekers.  Ook vertel je wat jij voor jouw klanten kunt betekenen en waar jij als ondernemer goed in bent (anders of beter dan anderen).  Uitgangspunt hierbij is het onderscheidend vermogend van jouw bedrijf of diensten. 

Content strategie bepalen

De contentstrategie is de basis van de boodschappen / informatie die je via jouw website en social media over wil brengen en bevat de volgende onderdelen:

  • Wat wil je met je website bereiken? Wat zijn jouw online doelstellingen en ambities?
  • Wat kun je voor jouw klanten betekenen? Wat doe je beter of anders dan andere in jouw (lokale) marktgebied
  •  Welke content is relevant voor jouw doelgroep?
  • Welke content zet je waar op je op de website? Hoe deel je je website in zodat bezoekers snel de informatie kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn.
  • Met behulp van een website analyse kan worden bepaald op welke zoekwoorden je nu al goed gevonden wordt en waar het beter kan.  Dit doen we vaak in combinatie met een zoekwoorden onderzoek.  Je ontvangt dan een voorstel voor een nieuwe indeling van de website.

Nadat de nieuwe content strategie is vastgesteld maak ik, indien nodig, nieuwe categorieën en sub pagina’s aan.  Voor zoekmachine optimalisatie kunnen we eventueel ook categorieën en subcategorieën een nieuwe naam geven.  

Nieuwe sitemap

De output is een nieuwe sitemap: een lijst met pagina’s van de aangepast website:

  • Bestaande pagina’s die ongewijzigd blijven
  • Nieuwe pagina’s
  • Pagina’s waarvan de naam aangepast moet worden (met redirects)
  • Vervallen pagina’s (met redirects).

Deze lijst kan worden aangevuld met andere gewenste veranderingen zoals het aanpassen van teksten en het herschrijven van blogs en/of website optimalisatie. 

De gewenste veranderingen moeten worden doorgevoerd door jouw website bouwer. Ook zul je zelf tijd moeten besteden aan het (her)schrijven van teksten en blogs. 

Advies over jouw content strategie

Online resultaat halen is in mijn visie het resultaat van co-creatie: online marketing en de business samen. Daarom wil ik altijd eerst wat meer weten over jouw business, jouw huidige online positie en de ambities die je hebt.  Ik weet op welke manier ik jouw potentiële klanten online kan bereiken en aanspreken.  Door het slim inzetten van content marketing, social media en SEO zorgen we samen voor meer bezoekers, leads en klanten via jouw website, social media en Google.  Ik denk met je mee en help je graag verder met mijn online marketing advies op maat.

Ik ben betrokken, creatief en het geeft ook mij veel voldoening we online de resultaten behalen die jij voor ogen hebt. Ik werk graag samen met ondernemers van het MKB (3 tot 50 FTE) en kan bewezen resultaten van mijn online marketing aanpak laten zien in diverse branches.

Vul de QuickScan in, ik overleg graag met je wat jouw wensen zijn en wat ik voor je kan betekenen. Of neem gerust vrijblijvend contact met mij op.