Kiezen is gekozen worden
Om je te onderscheiden van andere bedrijven moet je dus iets anders gaan doen dan de anderen. Juist online! Maar een keuze maken vergt lef. De meeste bedrijven durven het niet aan om zichzelf zo specifiek neer te zetten en dat is begrijpelijk. Want als je een duidelijke keuze maakt in dingen die je juist wel wil doen of juist niet, dan kun je ook klanten afstoten. Maar toch kan het je veel meer brengen. Want als je altijd doet wat je deed krijg je wat je altijd kreeg.
Durf jij je hoofd boven het maaiveld uit te steken?
Wat maakt succesvolle bedrijven anders dan anderen? Ze zijn eigenzinnig, blijven dicht bij zichzelf en dat maakt hen authentiek. Ze doen hun werk opmerkelijk goed en het enthousiasme spat ervan af. Ze hebben een eigen propositie en staan ergens voor. En als je authentiek onderneemt genereer je als vanzelf aantrekkingskracht. Want een echt verhaal raakt en daarom kiezen mensen voor jou. Dat zijn de klanten waar je graag mee werkt, de klanten waarmee je een klik hebt. Niet iedereen zal echter fan van je zijn, maar dat hoeft ook niet.
Wat maakt jou authentiek?
Stel dat jij als bedrijf iets moet bedenken wat jou authentiek maakt. Wat maakt jou anders dan anderen? Dat vinden sommige bedrijven lastig. Want het vergt lef om jouw bedrijf uit te roepen als expert op een bepaald gebied en je expertise te claimen. Om te vertellen wie jij echt bent, waar je bedrijf precies voor staat, wat jou drijft en wat je tegenhoudt. Dat is wel even uit jouw comfortzone stappen.
Jouw toekomstvisie
Een frisse kijk op jouw online marketing doet wonderen. Wat iedereen weet dat sterke merken méér fans en méér omzet realiseren. En ook jouw omzet zal groeien wanneer je er over jouw bedrijf of jouw merk duidelijk, inspirerend en consequent gecommuniceerd wordt. In een online marketingplan wordt de essentie van jouw toegevoegde waarde duidelijk gemaakt. Daarmee is de weg naar effectieve communicatie óók duidelijk. Of je nu online of offline media wil inzetten, online campagne wil voeren of jouw website wil laten checken. Met een goede toekomstvisie wordt het gemakkelijker om te bepalen hoe we jouw doelgroep kunnen raken en in beweging kunnen krijgen. Geinteresseerd? Vul de Quickscan in of neem contact met mij op.