parfumerie online

De markt van persoonlijke verzorgingsproducten, waaronder cosmetica, is een grote markt.  Was in het jaar 2000 de tijd al rijp om cosmetica of parfums online te gaan verkopen?

Doelstelling:

Ontwikkelen eerste online parfumerie van Nederland

Doelgroep (B2C)

Consumenten in Nederland

Opdrachtgever

Marktvizier (eigen beheer)

Onze aanpak voor de eerste parfumerie online

Een online operatie kan naar ons idee alleen succesvol zijn indien er relevante en unieke toegevoegde waarde wordt geboden. In een parfumerie vol met geursensaties is het moeilijk om een parfum te kiezen dat bij je past of past bij degene voor wie je dit wil aanschaffen als cadeautje.

Door middel van een zelf ontwikkelde database slagen wij er in de consument te voorzien van een persoonlijk advies. Eindelijk is er een hulpmiddel bij het kiezen van iets persoonlijks als een parfum.

De consument kan een geur zoeken die past bij een geur die men reeds gebruikt, een geur die past bij het karakter van iemand of een geur die past bij zijn/haar sterrenbeeld.

Het assortiment van deze grootste en eerste online parfumerie bestaat uitsluitend uit luxe kwaliteitsgeuren van gerenommeerde modehuizen en -ontwerpers. Op de website is van ieder parfum een beschrijving te vinden met informatie over de samenstelling en bijvoorbeeld het jaar van introductie.

Gezien het grote aantal bezoekers, bestellers en enthousiaste reacties kan men stellen dat er zeker draagvlak bestaat voor online verkoop van parfum.