EetjeMooi in 28 dagen

Eet je Mooi in 28 dagen

Ik ben opgeleid als voedingsmiddelentechnoloog, maar kwam door mijn werkzaamheden als marketeer in de beautybranche terecht. Ik hoorde daar dat er veel vitamines aan cosmetica worden toegevoegd om de huid te verzorgen of te verbeteren. Ik vroeg me af of het niet mogelijk was om zo gezond te eten dat je het effect daarvan kon zien op je uiterlijk?

Marktvizier sprong op deze trend in door het verrichten van een wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van voeding op het uiterlijk.  Op basis van de bevindingen uit dit onderzoek ontwikkelden we het beautydieet ‘Eet je Mooi in 28 dagen ontwikkeld’. Dit ‘dieet’ schotelt je 4 weken lang gezonde recepten voor om vervolgens het resultaat in de spiegel te zien: een stralende huid en gezond glanzend haar. Om resultaat te bereiken moet je per dag minimaal 250 gram groenten eten en 2 stuks fruit.  Je huid doet er gemiddeld 28 dagen over om zichzelf te vernieuwen. Daarna is je huid zichtbaar egaler en je hebt een mooie teint.

Doelstelling:

• Verkoop van het beautydieet ‘Eet je Mooi in 28 dagen’ via traditionele kanalen en online.

Doelgroep

• Vrouwen 18 – 49 jaar

Opdrachtgever

• Marktvizier (eigen beheer)

Onze aanpak: de multichannel strategie van Eet je Mooi in 28 dagen

We gaven in eigen beheer het boek ‘Eet je Mooi in 28 dagen’ dat gedistribueerd werd via de traditionele boekhandels en via Bol.com.  Maar ook ontwikkelden we het online platform Eetjemooi.nl met tips en recepten over voeding die bijdraagt aan een mooie huid, glanzend haar, mooie tanden en sterke nagels. Op deze website kon je tegen betaling het dieet online volgen. Het boek werd goed verkocht, maar de resultaten van online platform overtroffen mijn verwachtingen.

Online en offline promotie

Door middel van de inzet van influencers ‘(online) en het verspreiden van persberichten naar dagbladen, tijdschriften en vakbladen kreeg Eet je Mooi ongekende aandacht.  Bekijk hier de resultaten van de promotiecampagne voor het boek en online platform EetjeMooi.nl