fbpx

Klantgericht

Luister goed naar je klant en geef aandacht

Klantgerichtheid

Klantbeleving is de ervaring die een (potentiële) klant opdoet de contactmomenten bij jouw bedrijf centraal. De ervaring die hij of zij dan opdoet is in grote mate bepalend voor de klanttevredenheid. Klantbeleving staat voor een ervaring, een gevoel en is vaak een belangrijke reden om ergens klant te worden of te blijven.

Daarom is klantgerichtheid, het nieuwe mantra in marketing, zeker online.

Toch zijn er nog steeds bedrijven die klantgericht zijn nog niet helemaal in de vingers hebben. Ik maak het zelf regelmatig mee dat mijn wensen en behoeften niet serieus genomen worden. Hoe word je klantgericht? Lees in onderstaande blog onze tips

Vind je het moeilijk om online klantgericht te werken? Ik help je graag! Vul de quickscan in.

Wordt jouw nieuwsbrief wel goed gelezen?

Wordt jouw nieuwsbrief wel goed gelezen?

Tips voor een succesvolle nieuwsbrief De gemiddelde consument krijgt veel mail en heeft meestal weinig tijd, hoe weet je dan of jouw nieuwsbrief goed gelezen wordt? Uit het E-mail benchmark onderzoek voor 2019 van e-Village blijkt dat de gemiddelde...

B2B aankopen voor bijna 40% online

B2B aankopen voor bijna 40% online

Online B2B aankopen Bijna 40% van zakelijk Nederland heeft in het afgelopen jaar een online bestelling geplaatst voor het bedrijf. Kantoorartikelen worden het meest online besteld (39% van de zakelijke online bestellers geeft aan kantoorartikelen te bestellen),...

Zakelijke beslissers bereiken

Zakelijke beslissers bereiken

Doelgroep zakelijke beslisser bereikenHoe meer je weet van je klanten en prospects, hoe effectiever en gerichter je met hen kunt communiceren en nog beter kunt anticiperen op wensen en behoeften.  Dit levert je tevreden klanten en klantbinding op. Dat geldt ook voor...

Bereik van social media 2018

Bereik van social media 2018

Gebruikers social media 2019Wat moet je in 2019 strategisch aanpassen om meer uit jouw social media te halen? Welke doelgroep wil jij bereiken? Ouderen? Zakelijke beslissers? Jongeren? Millennials? Vrouwen? Neem contact met ons op, we geven je graag een passend...

Wat is een goede website?

Wat is een goede website?

Bereik van social media 2019Het totale bereik van social mediakanalen in Nederland is groeiend. Als we het gecombineerde bereik van alle 7 grote spelers in social media bij elkaar optellen, zien we dat dit bereik in november 2018 1,7 procent hoger is dan in november...

Online marketing uitbesteden of zelf blijven doen?

Online marketing uitbesteden of zelf blijven doen?

Ben jij tevreden over jouw website? Over smaak valt niet te  twisten. Alleen een mooie trendy website of juist alleen een SEO geoptimaliseerde website is vaak niet goed genoeg.  Volgens  mij is een goede website een succesvolle website waarmee je resultaten kunt...

Doelgroep vrouwen bereiken?

Doelgroep vrouwen bereiken?

Haal jij uit jouw website wat erin zit?Je hebt een mooie website en je doet de online marketing voor je bedrijf zelf. Het kost je veel tijd en energie, maar er komt naar jouw idee te weinig uit. "En hoe weet je dat dan?" vraag ik dan, "Meet je überhaupt of...

Wat houdt jou tegen om online te groeien?

Wat houdt jou tegen om online te groeien?

Heb jij een Facebook marketing plan? Heb je een (zakelijke) Facebookpagina? Doe je veel aan Facebook marketing en ben je tevreden over de resultaten?  Heb je al veel fans? Je bent actief op Facebook, je post regelmatig berichten wat levert dat  voor je op?...

Klantbeleving verbeteren: zo doe je het

Klantbeleving verbeteren: zo doe je het

MKB laat online kansen liggen Uit de MKB Online Monitor 2017 van DTG en MKB Nederland blijkt mkb-ondernemers online kansen laten liggen en nog een wereld te winnen hebben. De Nederlandse consument is sterk online georiënteerd, maar het mkb speelt daar...

Tussen klantgericht en klantvriendelijk zit en verschil

Tussen klantgericht en klantvriendelijk zit en verschil

Klantbeleving, waar gaat het over? Ondanks alle online methoden die worden gebruikt om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn, blijft een écht gesprek toch nog de beste manier om een klant te begrijpen. De basis van het product of de dienst dat je aanbiedt moet...

Social media gebruik in Nederland 2017

Social media gebruik in Nederland 2017

Gebruikers social media 2019Wat moet je in 2019 strategisch aanpassen om meer uit jouw social media te halen? Welke doelgroep wil jij bereiken? Ouderen? Zakelijke beslissers? Jongeren? Millennials? Vrouwen? Neem contact met ons op, we geven je graag een passend...

Waarom mensen niet kopen bij een onbekende webshop

Waarom mensen niet kopen bij een onbekende webshop

Nederlanders spenderen 6 miljard minuten per dag aan digitale media zoals e-reading, gaming, lineaire tv, nieuws, muziek, social media en video on demand. Video on demand (27%) en lineaire tv (24%) hebben hierin het grootste aandeel.Social mediaSocial media pakt nog...

Waarom reclame maken niet meer werkt

Waarom reclame maken niet meer werkt

Online B2B aankopen Bijna 40% van zakelijk Nederland heeft in het afgelopen jaar een online bestelling geplaatst voor het bedrijf. Kantoorartikelen worden het meest online besteld (39% van de zakelijke online bestellers geeft aan kantoorartikelen te bestellen),...

Een mooie website maar geen nieuwe klanten

Een mooie website maar geen nieuwe klanten

Dagelijkse gebruikers social media Het gebruik van en vertrouwen in Social Media lijkt zich te hebben gestabiliseerd in 2018, zo blijkt uit het Nationale Social Mediaonderzoek 2018 van Newcom*. Als we de ontwikkeling in het gebruik van social media in 2018...

Online winkelen groeit in 2016

Online winkelen groeit in 2016

Bereik van social media 2019Het totale bereik van social mediakanalen in Nederland is groeiend. Als we het gecombineerde bereik van alle 7 grote spelers in social media bij elkaar optellen, zien we dat dit bereik in november 2018 1,7 procent hoger is dan in november...

Waarom winkels verdwijnen uit de winkelstraat

Waarom winkels verdwijnen uit de winkelstraat

Omzet webwinkels stijgt De omzet van Nederlandse webwinkels bedroeg 22,5 miljard in 2017, een groei van zeker 13 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Dat blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online...

Dagelijks gebruik social media in 2016

Dagelijks gebruik social media in 2016

Waarom winkels verdwijnenDe ene na de andere winkel verdwijnt en dat geldt helaas ook voor de winkels in Den Bosch. Vooral de modewinkels worden hard getroffen. De Nederlandse markt voor kleding en schoenen is in de afgelopen maanden behoorlijk wakker...

Meest gebruikte zoektermen in 2015

Meest gebruikte zoektermen in 2015

Waarom winkels verdwijnenDe ene na de andere winkel verdwijnt en dat geldt helaas ook voor de winkels in Den Bosch. Vooral de modewinkels worden hard getroffen. De Nederlandse markt voor kleding en schoenen is in de afgelopen maanden behoorlijk wakker...

Vrijwillige bijdrage ongevraagd op rekening

Dagelijks gebruik Social media in NederlandOm een bepaalde doelgroep online te kunnen bereiken, bijvoorbeeld via een social media campagne,  is het belangrijk dat je weet op welke social media platformen jouw doelgroep zich bevindt.Het dagelijke gebruik van Social...

Onnodige reparaties bij Kwik Fit Den Bosch?

Onnodige reparaties bij Kwik Fit Den Bosch?

Wat is klantvriendelijk?Mijn dochter is zenuwachtig, ze moet voor de derde keer op voor haar rijbewijs. Als ze het niet haalt heeft ze zin in iets dat boordevol calorieën zit, veel chocolade en echt lekker slecht voor je gezondheid. “Een Bossche Bol”, denk...

Online kopen? Zo kun je de klant verleiden

Online kopen? Zo kun je de klant verleiden

Vrijwillige bijdragen bij van der Valk Vught?Vandaag heb ik een lunchafspraak bij van der Valk Vught met 2 vriendinnen. Ik ben te vroeg. Op de tafel staat een kaartje van 'Eet met je hart'. Ik bekijk het kaartje en de vrolijke ouderen die er op afgebeeld...

Jouw baby op social media?

Jouw baby op social media?

Wat is klantvriendelijk?Mijn dochter is zenuwachtig, ze moet voor de derde keer op voor haar rijbewijs. Als ze het niet haalt heeft ze zin in iets dat boordevol calorieën zit, veel chocolade en echt lekker slecht voor je gezondheid. “Een Bossche Bol”, denk...

Waarom reizigers de missie van NS niet begrijpen

Waarom reizigers de missie van NS niet begrijpen

Wie zet een baby op social media?Trotse vaders, moeders, opa's en oma's zetten hun pasgeboren baby zo snel mogelijk online. En dan er wordt massaal op 'vind ik leuk' geklikt. En de baby zelf? Die heeft er niets over te zeggen. Laura Cornet, studente aan de...