klantgericht

Klantgerichtheid

Werken aan klantgerichtheid doe je door de klant centraal te stellen. Je richt je bedrijf , communicatie, producten en diensten in op basis van de klantbehoeften. Als je de wensen, behoeften en verwachtingen kunt vertalen naar succesvolle producten, diensten en dienstverlening werk je klant gericht.   Het kennen van je klant en van diens behoefte is dus voorwaarde om de klant ook daadwerkelijk centraal te stellen.  Hoe zet je de klant nu echt centraal? Hoe werk je klantgericht? En hoe doe je dat online?

Klantbeleving is de ervaring die een (potentiële) klant opdoet bij de afname of het gebruik van producten of diensten van jouw bedrijf.  Klantbeleving is belangrijk, omdat het een belangrijke indicatie is of jouw bedrijf voldoet aan de verwachtingen van een klant. In het beste geval voldoe je niet alleen aan de verwachtingen, maar wordt de verwachting overtroffen.

Bij klantbeleving staan de contactmomenten die de afnemer heeft met jouw bedrijf centraal.  Offline en online. Klantbeleving staat voor een ervaring, een gevoel en is vaak een belangrijke reden om ergens klant te worden of te blijven. Daarom is klantgerichtheid, het nieuwe mantra in marketing, zeker online.

Toch zijn er nog steeds bedrijven die klantgericht zijn nog niet helemaal in de vingers hebben. Ik maak het zelf regelmatig mee dat mijn wensen en behoeften niet serieus genomen worden. Hoe kun je je klantgerichtheid verbeteren En hoe doe je dat online? Lees in onderstaande blog mijn tips.  Vind je het moeilijk om online klantgericht te werken? Ik help je graag! Vul de quickscan in.