fbpx
+31644440065 info@marktvizier.nl

Webwinkel voor vrouwen: Honneponnen.nl

Doelstellling

  • Ontwikkelen webwinkel voor vrouwen

Doelgroep:

  • Vrouwen in Nederland (B2C)

Opdrachtgever:

  • Wolfslaer groep

Online marketing strategie, positionering, content marketing, social media marketing, website optimalisatie, e-commerce

Uitdaging

De Webwinkel Vakdagen is de belangrijkste e-commerce vakbeurs in de Benelux. De vakbeurs is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste multichannel e-commerce events van de Benelux en is een must voor professionals in de branche. Jaarlijks wordt hier een prijs uitgereikt voor de beste webwinkel,

Onze aanpak

Honneponnen.nl stelt humor en zelfspot centraal en belooft shoppers concrete ideeën aan te reiken die het leven van vrouwen leuker maken. In 2011 was Marktvizier verantwoordelijk voor de online marketingstrategie en social media van Honneponnen.nl,

Shoppers kregen onder meer de mogelijkheid te winkelen aan de hand van een prominente tas op de homepage. Door met de muis over de tas te bewegen verschijnen afbeeldingen van producten die kunnen worden gekocht. Ook kan er worden geshopt binnen categorieën als ‘Desperate housewives’, ‘Bedrogen vrouwen’ en ‘Stoute meisjes’

Aan de producten die we in deze webwinkel verkochten voegden we  ‘embedded tweets’  toe over de algemene productcategorie en kregen we actuele, unieke en vooral ook grappige content.

Op de E-commerce Dagen 2011 is Honneponnen.nl de winnaar geworden van de gratis webwinkel.  Tijdens de E-commerce dagen hebben we  alles in het werk gezet om binnen enkele dagen de webwinkel voor vrouwen live te zetten en de eerste bestelling te verwerken. De Honneponnen mochten bij deze vliegende start op de hulp rekenen van verschillende partners, waaronder mijnWinkel, Marktplaats, Ogone, HostingXS en TNT Post Pakketservice. Zij stellen voor tienduizenden euro’s aan producten en diensten beschikbaar aan Honneponnen.nl.