Webwinkel voor vrouwen: Honneponnen.nl
De Webwinkel Vakdagen is de belangrijkste e-commerce vakbeurs in de Benelux. De vakbeurs is uitgegroeid tot een van de grootste multichannel e-commerce events van de Benelux en is een must voor professionals in de branche. Jaarlijks wordt hier een prijs uitgereikt voor de beste webwinkel. Op de E-commerce Dagen 2011 is Honneponnen.nl uitgeroepen tot winnen en won daarmee een gratis webwinkel.
Doelstelling
Ontwikkelen een webwinkel voor vrouwen
Doelgroep:
Vrouwen in Nederland (B2C)
Opdrachtgever:
Wolfslaer groep
Onze aanpak voor de award winnende webwinkel voor vrouwen
Honneponnen.nl stelt humor en zelfspot centraal en belooft shoppers concrete ideeën aan te reiken die het leven van vrouwen leuker maken. Marktvizier was verantwoordelijk voor de online marketingstrategie en social media van Honneponnen.nl,
Shoppers bij Honneponnen.nl kregen onder meer de mogelijkheid te winkelen aan de hand van een prominente tas op de homepage. Ook kan er worden geshopt binnen categorieën als ‘Desperate housewives’, ‘Bedrogen vrouwen’ en ‘Stoute meisjes’
Aan de producten die in deze webwinkel verkocht werden voegden we ‘embedded tweets’ over de algemene productcategorie toe. Hierdoor kregen we actuele, unieke en vooral ook grappige content.
Tijdens de E-commerce dagen hebben we alles in het werk gezet om binnen enkele dagen de webwinkel voor vrouwen live te zetten en de eerste bestelling te verwerken. De Honneponnen mochten bij deze vliegende start op de hulp rekenen van verschillende partners, waaronder mijnWinkel, Marktplaats, Ogone, HostingXS en TNT Post Pakketservice. Zij stellen voor tienduizenden euro’s aan producten en diensten beschikbaar aan Honneponnen.nl.