Met behulp van Facebook- en/of  Instagram marketing kun je naamsbekendheid vergroten  opbouwen en klanten binden.  Afhankelijk van je doelstellingen en je doelgroep, is het ene platform meer geschikt dan het andere.

Facebook

Uit onderzoek naar het gebruik van social media blijkt dat Facebook na WhatsApp nog steeds het meest gebruikte social Media platform in Nederland is.  Er maken 10,4 miljoen Nederlanders gebruik van het platform, waarvan 7,1 miljoen dagelijks. Meta doet hard haar best om jongeren op Facebook te houden, maar dat lijkt niet echt te lukken. Onder de andere leeftijdsgroepen is sprake van marginale groei of stabiliteit.

Instagram

Instagram is een van de populairste social media platforms van het moment.  Het zijn vooral de jongeren van 15-19 jaar die dagelijks op Instagram te vinden zijn, gevolgd door de leeftijdsgroep van 20 tot 39 jaar. Instagram is zeer geschikt om je merk te profileren en met behulp van foto’s en stories. Als je Instagram zakelijk wil gebruiken, raden we je aan een bedrijfsprofiel aan te maken.

Welke content zet je op Facebook en Instagram? 

Het scrollen door de social Media feed van Facebook en Instagram is dé manier waarop jouw doelgroep nieuwe merken en bedrijven ontdekt.  Hoe kom je regelmatig in de timeline van prospects en welke social media  posts trekken de aandacht?  Daarbij draait het allemaal om de balans tussen wat je als bedrijf wil ‘delen’ en wat de potentiële klant gaat ‘liken’.

Hoe meer relevante content je op je nieuwsfeed plaatst, en hoe meer je interactie hebt met je publiek, hoe groter de kans is dat je bereik zal groeien.  Houd er rekening mee dat interactie met je doelgroep erg belangrijk is en er ook voor zorgt dat jouw berichten een zo hoog mogelijk bereik realiseren.

Om erachter te komen welke content jouw doelgroep het beste aanspreekt kun je het beste verschillende soorten content uitproberen. Op basis van mijn ervaring als strategisch marketeer en internetpionier weet ik inmiddels in grote lijnen welke content het beste aansluit bij jouw doelstellingen en de doelgroepen die je wil bereiken. Maar het is belangrijk dat je per doelgroep uitzoekt welke content van jouw bedrijf zij het meest waarderen. Als je snel resultaat wil zien kun je ook overwegen om te gaan adverteren op Facebook of Instagram.

Meten, weten en verbeteren

Sommige bedrijven vinden het belangrijk om te weten wat het aantal volgers, likes en impressies op Facebook en Instagram zijn. Dit zijn statistieken die je succesvol laten lijken ten opzichte van anderen, maar die je niet helpen om je eigen prestaties te begrijpen op een manier die bruikbaar is voor toekomstige strategieën. Bij social media gaat het er vooral om hoe betrokken jouw volgens bij jouw bedrijf / content. Hiervoor gebruik je andere KPI’s.   Denk aan click-through-rates naar specifieke landingspagina’s of aantal conversions  naar ingevulde formulieren.  Wij weten wat scoort, en verpakken jouw boodschap in aansprekende posts.

Vrijblijvend kennismakingsgesprek

Wij helpen je graag bij het bedenken, creëren en ontwerpen van content op je eigen social media kanalen zodat er zo veel mogelijk interactie ontstaat tussen jouw bedrijf en jouw doelgroep op Facebook en/of Instagram. 

Inge gaat graag persoonlijk en vrijblijvend met je in gesprek  over de mogelijkheden zodat ze op basis van jouw input een passend voorstel kan doen.

Vul nu onderstaande gegevens in, dan wordt je binnen 1 werkdag teruggebeld. Liever zelf contact opnemen? Op werkdagen is ze tijdens tijdens kantoortijden bereikbaar op 06-44440065. 

Update: de toekomst van Meta

Omdat Mark Zuckerberg wil dat er “een onderscheid komt tussen de apps die we nu hebben en de toekomst waar we aan bouwen” veranderde Facebook eind 2021 zijn bedrijfsnaam in Meta. Het concern is ook eigenaar van Instagram, WhatsApp en Oculus.   Meta verwijst naar de zogenoemde Metaverse die het bedrijf wil bouwen. Die Metaverse is een wereld in virtual reality waar sociale media, spellen en webwinkels samenkomen zodat gebruikers die wereld niet meer hoeven te verlaten.  Als we een kijkje in de toekomst nemen, dan is de Metaverse de grootste verandering die social media gaat doormaken.