De klant centraal stellen doe je door je bedrijf , communicatie, producten en diensten in te richten op basis van de klantbehoeften. Het kennen van je klant en van diens behoefte is dus voorwaarde om de klant ook daadwerkelijk centraal te stellen

Hoe zet je de klant nu echt centraal? Hoe werk je klantgericht? En hoe doe je dat online?

Klantbeleving is de ervaring die een (potentiële) klant opdoet bij de afname of het gebruik van producten of diensten van jouw bedrijf.  Bij klantbeleving staan de contactmomenten die de afnemer heeft met jouw bedrijf centraal.  Klantbeleving staat voor een ervaring, een gevoel en is vaak een belangrijke reden om ergens klant te worden of te blijven

Klantbeleving is belangrijk, omdat het een belangrijke indicatie is of jouw  bedrijf voldoet aan de verwachtingen van een klant. In het beste geval voldoe je niet alleen aan de verwachtingen, maar wordt de verwachting overtroffen.

Helaas maak ik nog regelmatig mee dat mijn wensen en behoeften niet serieus genomen worden. Lees in deze blog een aantal voorbeelden uit de praktijk.

Vind je het moeilijk om klant centraal te zetten? Ik help je graag bij het versterken van jouw (online) propositie. Vul de quickscan in.