Klantbeleving is het gevoel dat de klant heeft over een bedrijf op basis van alle interacties die hij heeft gehad met jouw organisatie. Het wordt ook vaak customer experience genoemd, afgekort CX.

Bij klantbeleving staan de contactmomenten die de klant heeft met jouw bedrijf centraal.  Klantbeleving staat voor een ervaring, een gevoel en is vaak een belangrijke reden om ergens klant te worden of te blijven
Het is belangrijk, omdat het een belangrijke indicatie is of jouw  bedrijf voldoet aan de verwachtingen. In het beste geval voldoe je niet alleen aan de verwachtingen, maar wordt de verwachting overtroffen.  Als bedrijf streef je ernaar om in alle fasen van de customer journey aan jouw klant een optimale klantbeleving te realiseren.

Je kunt de klantbeleving door je bedrijf , communicatie, producten en diensten in te richten op basis van klantbehoeften.  Growth marketing helpt je om deze klantbehoeften in kaart te brengen.

In deze blog geven we voorbeelden en tips over de manier waarop je de klantbeleving kunt verbeteren.

Online kopen? Zo kun je de klant verleiden

Online kopen = de klant verleiden Online kopen is best wel spannend.  Mijn perfecte online koopervaring heb ik opgedaan bij het kopen van een jeans bij een voor mij onbekende winkel. Dit is mijn persoonlijke customer journey bij het kopen van een jeans en ik wil graag met jullie delen op welke wijze het merk NYDJ mij door de marketingfunnel heeft geleid met als resultaat…

Reacties uitgeschakeld voor Online kopen? Zo kun je de klant verleiden

Jouw baby op social media?

Wie zet een baby op social media? Trotse vaders, moeders, opa's en oma's zetten hun pasgeboren baby zo snel mogelijk online. En dan er wordt massaal op 'vind ik leuk' geklikt. En de baby zelf? Die heeft er niets over te zeggen. Laura Cornet, studente aan de Design Academy in Eindhoven, vroeg zich af hoe deze trend van invloed zou kunnen zijn op de volgende generatie.…

Reacties uitgeschakeld voor Jouw baby op social media?

Waarom reizigers de missie van NS niet begrijpen

Wat is de missie van de NS?Wat wil de NS betekenen voor haar klanten, medewerkers en andere medewerkers? Je zou verwachten dat het de missie is van NS om reizigers op tijd van A naar B te brengen op een zo prettig mogelijke manier. Maar dat blijkt een onjuiste aanname te zijn.Deze week was het weer raak bij de NS. Op maandag stonden we als…

Reacties uitgeschakeld voor Waarom reizigers de missie van NS niet begrijpen

Einde van de inhoud

Geen pagina's meer om te laden