Klantbeleving is het gevoel dat de klant heeft over een bedrijf op basis van alle interacties die hij heeft gehad met jouw organisatie. Het wordt ook vaak customer experience genoemd, afgekort CX.

Bij klantbeleving staan de contactmomenten die de klant heeft met jouw bedrijf centraal.  Klantbeleving staat voor een ervaring, een gevoel en is vaak een belangrijke reden om ergens klant te worden of te blijven
Het is belangrijk, omdat het een belangrijke indicatie is of jouw  bedrijf voldoet aan de verwachtingen. In het beste geval voldoe je niet alleen aan de verwachtingen, maar wordt de verwachting overtroffen.  Als bedrijf streef je ernaar om in alle fasen van de customer journey aan jouw klant een optimale klantbeleving te realiseren.

Je kunt de klantbeleving door je bedrijf , communicatie, producten en diensten in te richten op basis van klantbehoeften.  Growth marketing helpt je om deze klantbehoeften in kaart te brengen.

In deze blog geven we voorbeelden en tips over de manier waarop je de klantbeleving kunt verbeteren.

Klantbeleving verbeteren: zo doe je het

Klantbeleving, waar gaat het over? Ondanks alle online methoden die worden gebruikt om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn, blijft een écht gesprek toch nog de beste manier om een klant te begrijpen. De basis van het product of de dienst dat je aanbiedt moet op orde zijn maar het verschil zit in de menselijke benadering.  Mensen willen ook graag persoonlijk contact.…

Reacties uitgeschakeld voor Klantbeleving verbeteren: zo doe je het

Een mooie website maar geen nieuwe klanten

Een mooie website.... maar geen nieuwe klanten Je hebt een hele mooie website laten maken, maar het levert je weinig nieuwe bezoekers of leads  op. Hoe komt dat? Natuurlijk moet je website er mooi en verzorgd uitzien, maar heb je met je website ook duidelijke doelstelllingen voor ogen? Wat wil je bereiken met je website?  Of informeert jouw website alleen de bezoekers over jouw producten…

Reacties uitgeschakeld voor Een mooie website maar geen nieuwe klanten

Financiele instellingen kunnen beter inspelen op de wensen van de klant

Inspelen op wensen van de klant Net als iedere andere ondernemer en particulier heb ik een bank nodig. Maar ik voel al jaren geen enkele verbinding meer met mijn lokale bank bank, de Rabobank. Toch werd ik wel regelmatig gebeld en gemaild door mijn bank. Heb ik nog een internetkassa nodig? Wil ik er aan denken dat mijn dochter volwassen wordt en het verstandig is…

Reacties uitgeschakeld voor Financiele instellingen kunnen beter inspelen op de wensen van de klant

Einde van de inhoud

Geen pagina's meer om te laden