Adverteren op LinkedIn
Waarom adverteren op LinkedIn? LinkedIn is ’s werelds grootste professionele online netwerk met meer dan 740 miljoen leden in meer dan 200 landen en regio’s. LinkedIn gebruikers willen vooral op de hoogte blijven van de professionele activiteiten van hun netwerk en daarom heeft dit netwerk een zakelijk karakter.
LinkedIn is inmiddels uitgegroeid tot een platform om je professionele diensten aan te bieden of om medewerkers te vinden. Adverteren op LinkedIn als interessant als je een B2B-product of dienst onder de aandacht wilt brengen of als je nieuwe medewerkers zoekt (employer branding).
LinkedIn heeft verschillende advertentiemogelijkheden, wij hebben veel ervaring met LinkedIn Ads. Je kunt jouw advertentie tonen aan mensen die werken bij een specifiek bedrijf, een bedrijfstak of een bepaalde bedrijfsgrootte. Maar er zijn nog veel meer targeting opties die helpen om jouw zakelijke doelgroep zeer gericht te bereiken.
Het adverteren op LinkedIn is wel duurder dan bijvoorbeeld adverteren op Facebook en Instagram. Toch ligt het wel in verhouding: een nieuwe zakelijke klant uit LinkedIn heeft over het het algemeen een hogere klantwaarde heeft als een B2C klant.
Advertenties maken en plaatsen op LinkedIn
Om te kunnen adverteren is het noodzakelijk om een LinkedIn advertentie account op te zetten. Dit wordt gekoppeld aan jouw LinkedIn bedrijfspagina. Wij helpen jou met het opstellen van de advertentie en het targeten van de doelgroep. Ook plaatsen we de advertentie op LinkedIn en monitoren we de campagne.
Effectieve LinkedIn campagnes
Hoe trek je de aandacht? En hoe bied je in jouw campagne meerwaarde (what’s in it for me). Je campagne valt of staat hiermee. Niemand op LinkedIn zit te wachten op een salespraatje als het niet relevant is, of als ze nog niet zover zijn in hun aankoopproces. Richt daarom je campagnes altijd in volgens de customerjourney waarbij je waarbij je eerst naamsbekendheid opbouwt, potentiële klanten interesseert en vervolgens prospects als lead probeert binnen te halen.
Inhoud van de advertentie
De mate van succes bij LinkedIn advertenties hangt vooral af van de kwaliteit van de advertentie. Het is belangrijk dat de content relevant is voor jouw doelgroep en past binnen een professionele context. Denk hierbij van uit de klant en breng jouw zakelijke boodschap zo goed mogelijk over via tekst, beeld of video,
Doelgroep targeten
Wie is eigenlijk je doelgroep? Je kunt niet alles op iedereen richten. Dan voelt namelijk niemand zich aangesproken. Maak het specifiek. Je kunt jouw advertentie specifiek targeten op zakelijke criteria, zoals branche, functie, aantal jaren ervaring, bedrijfsgrootte, regio of bedrijfsnaam. Je kunt er zelfs een combinatie van maken, Je kunt ook een eigen klantlijst uploaden.
Daarnaast heeft LinkedIn goede mogelijkheden om bezoekers van je website via LinkedIn opnieuw te benaderen (Remarketing).
Meten, weten en verbeteren
Wij vinden het belangrijk om inzicht te hebben ik de kosten en opbrengsten van campagnes. Op LinkedIn zie je precies wat de kosten zijn voor een advertentie en hoe deze presteert.
Adverteren op LinkedIn inzetten voor jouw bedrijf?
We adviseren je graag over jouw LinkedIn campagnes en we voeren het ook voor je uit. Inge gaat graag persoonlijk en vrijblijvend met je in gesprek over de mogelijkheden zodat ze op basis van jouw input een passend voorstel kan doen.
Vul nu onderstaande gegevens in, dan word je binnen 1 werkdag teruggebeld. Liever zelf contact opnemen? Op werkdagen is ze tijdens tijdens kantoortijden bereikbaar op 06-44440065.