Verkoop van vouwboten boosten
Bijna iedereen kent vouwfietsen en vouwcaravans, maar bijna niemand weet dat er ook vouwboten bestaan. Ook de vouwboten van Porta-bote zijn vrijwel onbekend in Nederland, Het zijn superhandige boten, ze zijn niet stuk te krijgen en binnen 2 minuten opgezet. Sportvissers hebben de vouwboot al ontdekt en kennen de voordelen. GBT Europe vroeg Marktvizier om de verkoop van Porta-bote vouwboten een boost te geven
Doelstelling:
Omzet van vouwboten boosten | leadgeneratie
Doelgroep:
Consumenten in Nederland
Opdrachtgever:
GBT Europe
Onze aanpak: een facebook campagne voor vouwboten
Naast de bestaande doelgroep van sportvissers nog zagen we nog 2 totaal andere gebruiksmogelijkheden voor dit handige bootje. Want hoe leuk is het om je eigen vouwboot op vakantie mee te kunnen nemen? Je moet dan wel over een camper of caravan beschikken om hem mee te kunnen nemen. Maar ook als grachtenboot is de Porta-bote erg handig. Als je in de stad woont en je kunt de vouwboot in je eigen berging opbergen dan scheelt dat liggeld.
Facebookcampagne geoptimaliseerd voor leadgeneratie per doelgroep
We optimaliseerden de website voor lead generatie, zodat deze al meteen meer leads ging genereren. Ook ontwikkelden we een lead generatie campagne voor Facebook waarbij we voor de 3 afzonderlijke doelgroepen de focus legden op beleving en gemak van de vouwboten.
Met een bescheiden mediabudget wisten we in 2017 de specifieke doelgroepen zo te targeten dat er een onwaarschijnlijk aantal leads werd gerealiseerd binnen enkele weken. In 2018 hebben we met de learnings uit 2017 de campagne verder aangescherpt.
Marktvizier monitort de bezoekersaantallen en conversie op de website en houdt de social media voor Porta-bote goed in de gaten.
De prachtige foto’s die we gebruikten op de website en de facebookcampagne zijn van Hans Zeegers. Kneh.nl gaf vorm aan de advertenties en de websites.