Website analyse
Heb jij al een website, maar levert deze niet de resultaten op die je er van verwacht? Dan is het verstandig om te kijken wat er wel en niet goed gaat op je website en waar dat aan ligt. Met een website analyse breng je dit in kaart. De resultaten van deze analyse nemen we als uitgangspunten voor verdere verbeteringen.
De website analyse bevat de volgende onderdelen.
- Herkomst en gedrag van bezoekers
Wie heeft jouw website bezocht en waar komen ze vandaan?
Wat doen ze op je website?
Wanneer komen ze op je website?
Via welke bronnen komen bezoekers op je website? - Op welke zoekwoorden word je nu in de zoekresultaten van Google gevonden?
Met welke zoekwoorden sta je nu in de zoekresultaten top 100 van Google in Nederland? Sluit dit aan bij de marktpositie die je wil innemen? Op welke zoekwoorden wil je gevonden worden? - Inhoud van de website
Hoe ziet jouw website er inhoudelijk uit? Wordt het snel duidelijk voor de klant wat jij voor de klant kunt betekenen? En is de website goed leesbaar voor de bezoeker? - Is jouw website datagedreven? Welke data van potentiële bezoekers en gedrag verzamel je?
- Techniek van de website (globaal)
De technische kwaliteit van een website is een ook van de rangschikkingscriteria van Google. Zit je website technisch niet goed in elkaar, dan zul je lager scoren bij de zoekresultaten. De webbouwer en/of hostingpartij zijn mede verantwoordelijk voor de technische kwaliteit van je website. Daarom kijken we in onze website analyse hier slechts globaal naar en gaan we niet diep in op details. Alleen als er ernstige fouten zijn zullen we dit aan je rapporteren.
Op basis van de website analyse geven we een aantal tips en advies op maat over de manier waarop jij je website kunt verbeteren en als je dat wil voeren we de gewenste verandering ook voor je uit.
Waarom een website analyse?
Jouw website moet je zien als de thuisbasis voor jouw doelgroep, potentiële bezoekers en klanten. Als deze niet optimaal functioneert zal het lastig worden om snel en efficiënt jouw marktpositie te versterken.
Met een website analyse brengen we in kaart waar het wel of niet goed gaat. Op basis van onze bevindingen passen we de bestaande website aan of (indien noodzakelijk) ontwikkelen we een nieuwe datagedreven website
Inge gaat graag persoonlijk en vrijblijvend met je in gesprek over de mogelijkheden zodat ze op basis van jouw input een passend voorstel kan doen.
Vul nu onderstaande gegevens in, dan wordt je binnen 1 werkdag teruggebeld. Liever zelf contact opnemen? Op werkdagen is ze tijdens tijdens kantoortijden bereikbaar op 06-44440065.