Online PR

Het doel van klassieke PR (Public Relations) is een blijvende positieve impact op het externe imago van een bedrijf of merk. Door deze communicatie worden bedrijven bekender, betrouwbaarder en geloofwaardiger.  Bij online PR (Online public relations) vervagen de grenzen tussen klassieke PR, marketing, sociale media en SEO . Online PR is een van de belangrijkste SEO-technieken om te bouwen aan je online imago, zichtbaarheid en backlinkprofiel.

Hoe kom je in de media?

Het is niet gemakkelijk om in de media te verschijnen. Journalisten worden dagelijks overspoelt met persberichten en nieuws. Daarom moet jouw nieuwsbericht nieuwswaarde bevatten, actueel en relevant zijn voor het mediakanaal dat het nieuws zou kunnen of willen delen. Wij trekken de aandacht van de journalist door een perfectie combinatie van content met nieuwswaarde en timing.

Bij het schrijven van een persbericht gaan we op zoek naar relevante en waarheidsgetrouwe data. Interne data buigen we om tot een interessant nieuwsfeit of gebruiken we externe data om buzz te genereren. Is er geen data voorhanden? Dan creëren wij dat, bijvoorbeeld door middel van een survey (zie dit voorbeeld). Vervolgens is het een kwestie van een treffende invalshoek waar de media niet omheen kan. een goed verhaal en de juiste medialijst. Bij plaatsing (zie dit voorbeeld)  resulteert dit in extra exposure, sterke backlinks en het verbeteren van de trust flow. 

 Mediakanalen

Hoe sterk een persbericht ook is, het hoeft niet voor elk medium interessant te zijn. Dat is geen punt, want uiteindelijk wil je verschijnen op platformen die een match hebben met jouw boodschap en jouw doelgroep.  Jouw boodschap kan breed van aard zijn en geplaatst worden via uiteenlopende media zoals

  • Kranten en nieuwswebsites
  • Vakbladen (online en offline)
  • Influencers, bloggers en vloggers. Indien nodig zoeken we samenwerking met influencers uit de meest uiteenlopende sectoren
  • Social media kanalen
  • Radio en TV stations
  • Beurzen en evenementen

Wat levert Online PR op? 

Wat online PR je oplevert is deels te meten, maar deels ook niet. Vooraf weet je nooit of een persbericht opgepikt gaat worden. Maar ook als het bericht op een mediakanaal wordt geplaatst is het onmogelijk om te bepalen wat het je precies oplevert.
Het levert je in ieder geval vaak naamsbekendheid en autoriteit op.  Daarnaast zullen er websites zijn die naar jouw site linken, wat een positief effect heeft op je backlinkprofiel. Niet alleen de links, maar ook het feit dat deze betrouwbare sites jouw merk of bedrijf noemen, is goed voor de vindbaarheid in zoekmachines.

Online PR kan een belangrijk onderdeel zijn van je online aanpak.

Je wil gezien worden als expert in jouw vakgebied en vaker in het (vak)nieuws komen. Je wil je naamsbekendheid vergroten en meer bezoekers naar je website trekken. Of je wil hoger in de zoekresultaten verschijnen. Dan is online PR een goed idee.

Vrijblijvend kennismakingsgesprek

Heb je opzienbarend nieuws te melden?  Wij helpen je graag verder. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Inge gaat graag persoonlijk en vrijblijvend met je in gesprek  over de mogelijkheden zodat ze op basis van jouw input een passend voorstel kan doen.

Vul nu onderstaande gegevens in, dan wordt je binnen 1 werkdag teruggebeld. Liever zelf contact opnemen? Op werkdagen is ze tijdens tijdens kantoortijden bereikbaar op 06-44440065.