fbpx

Word dé expert op jouw vakgebied

Mensen doen graag zaken met een expert, iemand die echt verstand heeft van een bepaald vak.  Een sterke positionering als expert binnen jouw vakgebied  heeft veel voordelen. Je zet zo je naam en je merk in het brein van bestaande en potentiële klanten. Het heeft ook een belangrijk nadeel: het kost veel tijd om kwalitatief goed content te maken. Als je eraan begint, kun je er dus maar beter voor zorgen dat het eindresultaat van hoge kwaliteit is én relevant is voor jouw doelgroep.

Ook Google wil graag dat je laat zien dat je een autoriteit bent op jouw vakgebied.  Zeker in de gezondheidszorg moet de content geschreven worden door dokters of professionals in de gezondheidszorg.

Thought leader

In marketingtermen noemen we een expert in een vakgebied ook wel een ‘thougt leader’ genoemd. Een thought leader is een mens, merk, bedrijf of platform dat wordt erkend als dé autoriteit op een gespecialiseerd gebied en wiens expertise wordt gezocht en vaak wordt beloond. Simpel gesteld is een thought leader de bron die de allerbeste antwoorden geeft op cruciale vragen van de doelgroep.  Mensen zoeken zekerheid en hebben er vertrouwen in dat een expert hen het beste kan helpen. Daarom zijn kwaliteit, deskundigheid en betrouwbaarheid belangrijk. Een thought leader beantwoordt elke vraag zo goed mogelijk en doet dat de volgende dag wéér. En dan het liefst nog beter.

Hoe word je dé expert in jouw vakgebied?

Om dé expert in jouw vakgebied te worden zijn een paar dingen belangrijk. Ten eerste moet je weten wat je doelgroep zoekt. Welke vragen stellen ze aan Google? Als je beschikt over data met het zoekgedrag van je doelgroep, dan weet je waaraan jouw doelgroep behoefte heeft. Daarna kun je je antwoorden gaan formuleren en deze antwoorden op diverse manieren vormgeven. Het belangrijkste is dat je een goed verhaal hebt dat aansluit op de behoefte van je doelgroep. Die waardevolle informatie ontsluit je vervolgens via aantrekkelijke formats op de kanalen die er toe doen voor je doelgroep.

Kwaliteit van de content

Volgens de marketingconsultants van The Bloom Group moeten de content  aan zeven eisen voldoen om tot om tot expert binnen jouw vakgebied te kunnen leiden:
1. Focus: zorg dat je één enkele boodschap hebt.
2. ‘Nieuwheid’: kom met een unieke diagnose van het probleem.
3. Relevantie: vervul een kritieke en specifieke marktbehoefte.
4. Validiteit: bewijs dat je oplossing effectief is.
5. Uitvoerbaarheid: laat zien dat je oplossing kan worden geïmplementeerd.
6. Logische geldigheid: zorg voor een strakke, consistente logica.
7. Helderheid: kom met een duidelijk, makkelijk te begrijpen verhaal

Ook voor kleinere merken en organisaties

Niet alleen voor grote bedrijven, maar ook voor kleine merken en organisaties is het mogelijk om te worden gezien als dé expert op een bepaald vakgebied. Wil je graag weten of dit voor jouw organisatie ook mogelijk is, vul dan de quickscan in. Ik help je graag.

Positioneer je als expert

Mensen doen graag zaken met een expert. We maken jou  dé expert op jouw vakgebied.

 

Meer bezoekers naar je website

We maken je beter zichtbaar op internet zodat er meer (zakelijke)  bezoekers naar je website komen.

Meer leads genereren

De bezoekers van jouw website zetten we om in leads die door sales kunnen worden opgevolgd

Meer merkbekendheid online?

Via welke social media kanalen kun jij je doelgroep het beste bereiken? Hoe vertel je jouw verhaal online?