Waarom een website analyse?
Als je je website wil verbeteren is het belangrijk om te weten wat er wel of niet goed gaat op je website. Wanneer je een website analyse uitvoert kom je erachter wat er precies op de website gebeurt. Het geeft je inzicht in waarom jouw site geen verkeer genereert of waarom jouw conversies niet verbeteren.
Wat houdt een website analyse in?
We brengen het functioneren van jouw huidige website in kaart. De resultaten van deze analyse nemen we als uitgangspunten voor verdere verbeteringen. De website analyse bevat de volgende onderdelen.
Herkomst en gedrag van bezoekers
Wie heeft jouw website bezocht en waar komen ze vandaan?
Wat doen ze op je website?
Wanneer komen ze op je website?
Via welke bronnen komen bezoekers op je website?
Op welke zoekwoorden word je nu in de zoekresultaten van Google gevonden?
Goede vindbaarheid van je website zorgt voor meer bezoekers naar je website en dat is tenslotte waar je het allemaal voor doet. Met welke zoekwoorden sta je nu in de zoekresultaten top 100 van Google in Nederland? Sluit dit aan bij de marktpositie die je wil innemen? Op welke zoekwoorden wil je gevonden worden?
Inhoud van de website
Hoe ziet jouw website er inhoudelijk uit? Wordt het snel duidelijk voor de klant wat jij voor de klant kunt betekenen? En is de website goed leesbaar voor de bezoeker? Bij een duidelijke website structuur kunnen bezoekers gemakkelijker en sneller vinden waar ze naar op zoek zijn. Wanneer de website geen relevante informatie biedt voor de bezoeker zal de bezoeker de website verlaten.
Techniek van de website (globaal)
De technische kwaliteit van een website is een ook van de rangschikkingscriteria van Google. Zit je website technisch niet goed in elkaar, dan zul je lager scoren bij de zoekresultaten. Een voorbeeld van een technisch probleem is de bijvoorbeeld de laadsnelheid van je website. De webbouwer en/of hostingpartij zijn verantwoordelijk voor de technische kwaliteit van je website.
Daarom kijken we in onze website analyse hier slechts globaal naar en gaan we niet diep in op details. Alleen als er ernstige fouten zijn zullen we dit aan je rapporteren.
Op basis van de website analyse geven we een aantal tips en advies op maat over de manier waarop jij je website kunt verbeteren en als je dat wil voeren we de gewenste verandering ook voor je uit.
Een website analyse is altijd maatwerk, want iedere ondernemer is uniek, heeft zijn eigen website, zijn eigen markt en zijn eigen concurrentie. We bespreken de mogelijkheden voor jouw bedrijf graag!
Vraag nu een website analyse aan
We brengen het functioneren van je website op het gebied van bezoekers, zoekwoorden en inhoud in kaart. De resultaten van deze analyse geven aan waar verbeteringen mogelijk zijn.