Heb je het gevoel dat de concurrentie toeneemt? Staat je omzet onder druk? Sluiten jouw producten en diensten nog wal goed aan bij de ontwikkelingen in de markt? Doen jouw concurrenten het beter? Ben je online actief? Op welke manier kun je online marketing inzetten om je marktpositie te verbeteren?
Marktvizier geeft je tips en inspiratie om op tijd bij te sturen. Via deze blog inspireren we je graag met ideeën voor het verbeteren van jouw marktpositie.
Kiezen is gekozen worden Om je te onderscheiden van andere bedrijven moet je dus iets anders gaan doen dan de anderen. Juist online! Maar een keuze maken vergt lef. De meeste bedrijven durven het niet aan om zichzelf zo specifiek neer te zetten en dat is begrijpelijk. Want als je een duidelijke keuze maakt in dingen die je juist wel wil doen of juist niet,…
MKB laat online kansen liggen Uit de MKB Online Monitor 2017 van DTG en MKB Nederland blijkt MKB-ondernemers online kansen laten liggen en nog een wereld te winnen hebben. De Nederlandse consument is sterk online georiënteerd, maar het MKB speelt daar slechts in beperkte mate op in. De meeste ondernemers geven aan dat zij hun online doelstellingen halen, maar ze benoemen het gebrek aan kennis…
Omzet webwinkels stijgt De omzet van Nederlandse webwinkels bedroeg 22,5 miljard in 2017, een groei van zeker 13 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Dat blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Het aandeel van de e-commercebranche binnen de hele detailhandelssector is daarmee op 9,7 procent komen te liggen. Dit betekent een stijging van 1,3 procentpunt…