fbpx
+31644440065 info@marktvizier.nl
Introductie new business B2B in Nederland

Introductie new business B2B in Nederland

Doelstelling

  • Introductie new B2B business in Nederland

Doelgroep (B2B)

  • Bedrijven, ondernemers en professionals in de bouw, farmacie, food of HVAC

Opdrachtgever

  • Kingspan Unidek

De uitdaging

Kingspan introduceerde in 2017 een nieuwe productietechnologie in Nederland: shape moulding. Op basis van het recylcebare EPS en EPP kan Kingspan Moulding bijna alle producten maken in verschillende vormen, soorten en maten.  De materialen EPS en EPP hebben verschillende verschillende eigenschappen die voordelen kunnen bieden ten opzichte van het gebruik van andere materialen: licht, isolerend, sterk, beschermend en bovendien goed te recyclen.  Samen met haar klanten ontwikkelt, test en produceert Kingspan Moulding maatwerkoplossingen. De oplossingen zijn niet alleen geschikt voor de bouwbranche, maar kunnen ook worden gebruikt in de HVAC-. farmacie- en foodbranche. Met shape moulding heeft de klant een hoge mate van vormvrijheid,

Vanaf 1 oktober 2018 werd ik verantwoordelijk voor de propositie, online marketingstrategie en de realisatie van de website van de mouldingactiviteiten. De doelstelling was is het introduceren van Shape moulding op de Nederlandse markt en het ontwikkelen van een website met als doelstelling leadgeneratie.  Daarnaast moesten de nieuwe activiteiten passen binnen de corporate branding van Kingspan.
Het resultaat is te zien op www.kingspanmoulding.nl, Always shaping solutions. Na de introductie van de website (augustus 2019) kwamen al snel de eerste leads binnen en met sommige klanten werd snel daarna het de productontwikkeling opgestart.

Ontwikkelen B2B leadgeneratie platform

Ontwikkelen B2B leadgeneratie platform

B2B LEADGENERATIEPLATFORM ONTWIKKELEN

Doelstelling:

  • Online leadgeneratie B2B platform ontwikkelen.

Doelgroep (B2B)

  • Beautyprofessionals

Opdrachtgever

  • Jaarbeurs

De uitdaging

De missie van Jaarbeurs is het creëren van inspirerende en waardevolle ontmoetingen, in fysieke en virtuele marktplaatsen waar kennis- en informatieoverdracht plaatsvindt, ervaringen worden gedeeld en transacties tot stand komen. Daarom zag Jaarbeurs in 2013 de overname het onafhankelijke redactionele online vakblad Schoonheidsspecialistennieuws als een volgende stap om vraag en aanbod van de professionele beautybranche 365 dagen per jaar bij elkaar te brengen. “De overname past goed binnen onze strategie om het hele jaar door vraag en aanbod op een waardevolle manier bij elkaar te brengen. Die contactmomenten trekken we breder dan alleen de momenten tijdens fysieke beurzen.”

Onze aanpak

We koppelden het redactionele online vakblad Schoonheidsspecialistennieuws.nl (een online concept van Marktvizier.nl) aan de fysieke en online beautybeurzen van Jaarbeurs door het ontwikkelen van het nieuwe online B2B leadgeneratieplatform Beautyspot.nl.  Door middel van het delen van vakkennis voor professionals in de beautybranche, trokken we de juiste doelgroep aan.  Deze inbound marketingstrategie zorgde voor een verhoging van de conversie, zowel in beursbezoek als online. Daarnaast ontstond er een echte community van professionals waardoor het engagement met het platform sterk toenam.

Resultaten:
Na de introductie van het B2B leadgeneratie platform Beautyspot.nl in oktober 2013 is de bekendheid en het bereik van Beautyspot.nl sterk gestegen. In drie jaar tijd ontwikkelde het merk zich van een underdog naar tought leader in de professionele beautybranche. Eind 2016 is er sprake van 3x meer traffic en 80% van de bezoekers bereikt de website via organisch zoekverkeer en social media. Het bereik van het online platform is nu vele malen groter dan dat van traditionele vakbladen en heeft na de brancheorganisatie het grootste bereik onder de doelgroep. Per 1 april 2017 is het platform Beautyspot.nl samen met de beautyvakbeurzen van Jaarbeurs overgedragen aan leveranciersvereniging BTP.

De eerste online parfumerie van Nederland

De eerste online parfumerie van Nederland

ONLINE PARFUMERIE MET PERSOONLIJK GEURADVIES

Doelstelling:

  • Ontwikkelen eerste online parfumerie van Nederland met online geuradvies

Doelgroep (B2C)

  • Consumenten in Nederland

Opdrachtgever

  • Marktvizier (eigen beheer)


De uitdaging
De markt van persoonlijke verzorgingsproducten, waaronder cosmetica, is een grote markt.  Was in het jaar  2000 de tijd al rijp om cosmetica of parfums online te gaan verkopen?

Onze aanpak

Een online operatie kan naar ons idee alleen succesvol zijn indien er relevante en unieke toegevoegde waarde wordt geboden. In een parfumerie vol met geursensaties is het moeilijk om een parfum te kiezen dat bij je past of past bij degene voor wie je dit wil aanschaffen als cadeautje.

Door middel van een zelf ontwikkelde database slagen wij er in de consument te voorzien van een persoonlijk advies. Eindelijk is er een hulpmiddel bij het kiezen van iets persoonlijks als een parfum.

De consument kan een geur zoeken die past bij een geur die men reeds gebruikt, een geur die past bij het karakter van iemand of een geur die past bij zijn/haar sterrenbeeld.

Het assortiment van deze grootste en eerste online parfumerie bestaat uitsluitend uit luxe kwaliteitsgeuren van gerenommeerde modehuizen en -ontwerpers. Op de website is van ieder parfum een beschrijving te vinden met informatie over de samenstelling en bijvoorbeeld het jaar van introductie.

Gezien het grote aantal bezoekers, bestellers en enthousiaste reacties kan men stellen dat er zeker draagvlak bestaat voor online verkoop van parfum.

 

 

 

Leadgeneratie voor consultants

Leadgeneratie voor consultants

Online leads genereren voor consultants

Doelstelling

  • Leads genereren voor online marketing consultant

Doelgroep

  • Bedrijven in de beauty, food, health en wellnessmarkt

Opdrachtgever:

  • Marktvizier (eigen beheer)

 

De uitdaging

Uit de Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark van 2017 blijkt dat de grootste uitdagingen voor commercieel Nederland zijn:

  • het in contact komen met de doelgroep (30%)
  • het verkrijgen van een voorspelbaar aantal leads (31%)
  • het opbouwen van een relatie met toekomstige klanten (24%).

Uit bovenstaande onderzoek blijkt ook  dat consultants die stoppen met pushmarketing en meer tijd en geld investeren in business development succesvoller zijn en maximaal profiteren van de aantrekkende economie.

Naast belangrijke succesfactoren als een onderscheidende waarde propositie en een actieve leadopvolging hebben succesvolle bedrijven nog een aantal andere eigenschappen die ze met elkaar delen.  Zo kennen deze bedrijven hun klanten erg goed door structureel data over hen te verzamelen, inzichtelijk te maken én weten hoe ze deze cruciale informatie goed kunnen inzetten.  Ook zijn ze bovengemiddeld vaardig in het omgaan met social media. Zij plukken wél de vruchten van social selling door bijvoorbeeld heel gericht unieke content met specifieke doelgroepen te delen. .

Onze aanpak

Inge de Munnik is in de beautybranche geen onbekende. Ze is founder van Beautyspot.nl, online marketing strateeg (en eigenaar van Marktvizier.nl). Ze heeft vooral interesse in de grote lijnen, de grote bewegingen in de markt en is geinteresseerd in trends en innovaties.  Ze kent deze markten goed en luistert naar de mensen die daarin werken. Door middel van het delen van  actuele trends en ontwikkelingen in food, health, beauty en wellness komt zij in aanraking met haar doelgroep en dat levert haar kwalitatief goede leads op.

 

Multichannel marketing EetjeMooi.nl

Multichannel marketing EetjeMooi.nl

Multichannel strategie beautydieet ‘Eet je Mooi in 28 dagen’

Doelstelling:

• Verkoop van het beautydieet ‘Eet je Mooi in 28 dagen’

Doelgroep

• Vrouwen 18 – 49 jaar

Opdrachtgever

• Marktvizier (eigen beheer)

De uitdaging

Rond 2010 werd duidelijk dat er een nieuwe ontwikkeling gaande was in Nederland. Eén daarvan was de toenemende behoefte aan gezondheid en veiligheid in voeding. Wij vroegen ons af of het niet mogelijk was om zo gezond te eten dat je het effect ervan kunt zien op je uiterlijk?

Onze aanpak

Marktvizier sprong op deze trend in door het verrichten van een wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van voeding op het uiterlijk.  Op basis van de bevindingen uit dit onderzoek ontwikkelden we het beautydieet  ‘Eet je Mooi in 28 dagen ontwikkeld’. Dit ‘dieet’ schotelt je 4 weken lang gezonde recepten voor om vervolgens het resultaat in de spiegel te zien: een stralende huid en gezond glanzend haar. Om resultaat te bereiken moet je per dag minimaal 250 gram groenten eten en 2 stuks fruit.  Je huid doet er  gemiddeld 28 dagen over om zichzelf te vernieuwen. Daarna is je huid zichtbaar egaler en je hebt een mooie teint.

Multichannel strategie

De voornaamste reden voor het invoeren van een multichannel marketing strategie is het bevorderen van de verkoop van het boek Eet je Mooi in 28 dagen.  Meer kanalen betekent een groter bereik wat op zijn beurt weer zorgt voor meer sales. Bovendien betekent het aanbieden van de favoriete kanalen van klanten een grotere kans op een sale. Door op meer kanalen actief te zijn (zowel offline als online) ontvang je ook meer feedback van klanten.

We gaven in eigen beheer het boek ‘Eet je Mooi in 28 dagen’ dat gedistribueerd werd via de traditionele boekhandels en via Bol.com.  Maar ook ontwikkelden we het online platform Eetjemooi.nl met tips en recepten over voeding die bijdraagt aan een mooie huid, glanzend haar, mooie tanden en sterke nagels. Op deze website kon je tegen betaling het dieet online volgen. Het boek werd goed verkocht, maar de resultaten van online platform overtroffen mijn verwachtingen.

Online en offline promotie

Door middel van de inzet van influencers ‘(online) en het verspreiden van persberichten naar dagbladen, tijdschriften en vakbladen kreeg Eet je Mooi ongekende aandacht.  Bekijk hier de resultaten van de promotiecampagne voor het boek en online platform EetjeMooi.nl