fbpx
+31644440065 info@marktvizier.nl
De eerste online parfumerie van Nederland

De eerste online parfumerie van Nederland

ONLINE PARFUMERIE MET PERSOONLIJK GEURADVIES

Doelstelling:

  • Ontwikkelen eerste online parfumerie van Nederland met online geuradvies

Doelgroep (B2C)

  • Consumenten in Nederland

Opdrachtgever

  • Marktvizier (eigen beheer)


De uitdaging
De markt van persoonlijke verzorgingsproducten, waaronder cosmetica, is een grote markt.  Was in het jaar  2000 de tijd al rijp om cosmetica of parfums online te gaan verkopen?

Onze aanpak

Een online operatie kan naar ons idee alleen succesvol zijn indien er relevante en unieke toegevoegde waarde wordt geboden. In een parfumerie vol met geursensaties is het moeilijk om een parfum te kiezen dat bij je past of past bij degene voor wie je dit wil aanschaffen als cadeautje.

Door middel van een zelf ontwikkelde database slagen wij er in de consument te voorzien van een persoonlijk advies. Eindelijk is er een hulpmiddel bij het kiezen van iets persoonlijks als een parfum.

De consument kan een geur zoeken die past bij een geur die men reeds gebruikt, een geur die past bij het karakter van iemand of een geur die past bij zijn/haar sterrenbeeld.

Het assortiment van deze grootste en eerste online parfumerie bestaat uitsluitend uit luxe kwaliteitsgeuren van gerenommeerde modehuizen en -ontwerpers. Op de website is van ieder parfum een beschrijving te vinden met informatie over de samenstelling en bijvoorbeeld het jaar van introductie.

Gezien het grote aantal bezoekers, bestellers en enthousiaste reacties kan men stellen dat er zeker draagvlak bestaat voor online verkoop van parfum.

 

 

 

Award winnende webwinkel Honneponnen.nl

Award winnende webwinkel Honneponnen.nl

Webwinkel voor vrouwen: Honneponnen.nl

Doelstellling

  • Ontwikkelen webwinkel voor vrouwen

Doelgroep:

  • Vrouwen in Nederland (B2C)

Opdrachtgever:

  • Wolfslaer groep

Online marketing strategie, positionering, content marketing, social media marketing, website optimalisatie, e-commerce

Uitdaging

De Webwinkel Vakdagen is de belangrijkste e-commerce vakbeurs in de Benelux. De vakbeurs is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste multichannel e-commerce events van de Benelux en is een must voor professionals in de branche. Jaarlijks wordt hier een prijs uitgereikt voor de beste webwinkel,

Onze aanpak

Honneponnen.nl stelt humor en zelfspot centraal en belooft shoppers concrete ideeën aan te reiken die het leven van vrouwen leuker maken. In 2011 was Marktvizier verantwoordelijk voor de online marketingstrategie en social media van Honneponnen.nl,

Shoppers kregen onder meer de mogelijkheid te winkelen aan de hand van een prominente tas op de homepage. Door met de muis over de tas te bewegen verschijnen afbeeldingen van producten die kunnen worden gekocht. Ook kan er worden geshopt binnen categorieën als ‘Desperate housewives’, ‘Bedrogen vrouwen’ en ‘Stoute meisjes’

Aan de producten die we in deze webwinkel verkochten voegden we  ‘embedded tweets’  toe over de algemene productcategorie en kregen we actuele, unieke en vooral ook grappige content.

Op de E-commerce Dagen 2011 is Honneponnen.nl de winnaar geworden van de gratis webwinkel.  Tijdens de E-commerce dagen hebben we  alles in het werk gezet om binnen enkele dagen de webwinkel voor vrouwen live te zetten en de eerste bestelling te verwerken. De Honneponnen mochten bij deze vliegende start op de hulp rekenen van verschillende partners, waaronder mijnWinkel, Marktplaats, Ogone, HostingXS en TNT Post Pakketservice. Zij stellen voor tienduizenden euro’s aan producten en diensten beschikbaar aan Honneponnen.nl.

Leadgeneratie voor consultants

Leadgeneratie voor consultants

Online leads genereren voor consultants

Doelstelling

  • Leads genereren voor online marketing consultant

Doelgroep

  • Bedrijven in de beauty, food, health en wellnessmarkt

Opdrachtgever:

  • Marktvizier (eigen beheer)

 

De uitdaging

Uit de Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark van 2017 blijkt dat de grootste uitdagingen voor commercieel Nederland zijn:

  • het in contact komen met de doelgroep (30%)
  • het verkrijgen van een voorspelbaar aantal leads (31%)
  • het opbouwen van een relatie met toekomstige klanten (24%).

Uit bovenstaande onderzoek blijkt ook  dat consultants die stoppen met pushmarketing en meer tijd en geld investeren in business development succesvoller zijn en maximaal profiteren van de aantrekkende economie.

Naast belangrijke succesfactoren als een onderscheidende waarde propositie en een actieve leadopvolging hebben succesvolle bedrijven nog een aantal andere eigenschappen die ze met elkaar delen.  Zo kennen deze bedrijven hun klanten erg goed door structureel data over hen te verzamelen, inzichtelijk te maken én weten hoe ze deze cruciale informatie goed kunnen inzetten.  Ook zijn ze bovengemiddeld vaardig in het omgaan met social media. Zij plukken wél de vruchten van social selling door bijvoorbeeld heel gericht unieke content met specifieke doelgroepen te delen. .

Onze aanpak

Inge de Munnik is in de beautybranche geen onbekende. Ze is founder van Beautyspot.nl, online marketing strateeg (en eigenaar van Marktvizier.nl). Ze heeft vooral interesse in de grote lijnen, de grote bewegingen in de markt en is geinteresseerd in trends en innovaties.  Ze kent deze markten goed en luistert naar de mensen die daarin werken. Door middel van het delen van  actuele trends en ontwikkelingen in food, health, beauty en wellness komt zij in aanraking met haar doelgroep en dat levert haar kwalitatief goede leads op.

 

Multichannel marketing EetjeMooi.nl

Multichannel marketing EetjeMooi.nl

Multichannel strategie beautydieet ‘Eet je Mooi in 28 dagen’

Doelstelling:

• Verkoop van het beautydieet ‘Eet je Mooi in 28 dagen’

Doelgroep

• Vrouwen 18 – 49 jaar

Opdrachtgever

• Marktvizier (eigen beheer)

De uitdaging

Rond 2010 werd duidelijk dat er een nieuwe ontwikkeling gaande was in Nederland. Eén daarvan was de toenemende behoefte aan gezondheid en veiligheid in voeding. Wij vroegen ons af of het niet mogelijk was om zo gezond te eten dat je het effect ervan kunt zien op je uiterlijk?

Onze aanpak

Marktvizier sprong op deze trend in door het verrichten van een wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van voeding op het uiterlijk.  Op basis van de bevindingen uit dit onderzoek ontwikkelden we het beautydieet  ‘Eet je Mooi in 28 dagen ontwikkeld’. Dit ‘dieet’ schotelt je 4 weken lang gezonde recepten voor om vervolgens het resultaat in de spiegel te zien: een stralende huid en gezond glanzend haar. Om resultaat te bereiken moet je per dag minimaal 250 gram groenten eten en 2 stuks fruit.  Je huid doet er  gemiddeld 28 dagen over om zichzelf te vernieuwen. Daarna is je huid zichtbaar egaler en je hebt een mooie teint.

Multichannel strategie

De voornaamste reden voor het invoeren van een multichannel marketing strategie is het bevorderen van de verkoop van het boek Eet je Mooi in 28 dagen.  Meer kanalen betekent een groter bereik wat op zijn beurt weer zorgt voor meer sales. Bovendien betekent het aanbieden van de favoriete kanalen van klanten een grotere kans op een sale. Door op meer kanalen actief te zijn (zowel offline als online) ontvang je ook meer feedback van klanten.

We gaven in eigen beheer het boek ‘Eet je Mooi in 28 dagen’ dat gedistribueerd werd via de traditionele boekhandels en via Bol.com.  Maar ook ontwikkelden we het online platform Eetjemooi.nl met tips en recepten over voeding die bijdraagt aan een mooie huid, glanzend haar, mooie tanden en sterke nagels. Op deze website kon je tegen betaling het dieet online volgen. Het boek werd goed verkocht, maar de resultaten van online platform overtroffen mijn verwachtingen.

Online en offline promotie

Door middel van de inzet van influencers ‘(online) en het verspreiden van persberichten naar dagbladen, tijdschriften en vakbladen kreeg Eet je Mooi ongekende aandacht.  Bekijk hier de resultaten van de promotiecampagne voor het boek en online platform EetjeMooi.nl