fbpx
+31644440065 info@marktvizier.nl
Introductie new business B2B in Nederland

Introductie new business B2B in Nederland

Doelstelling

  • Introductie new B2B business in Nederland

Doelgroep (B2B)

  • Bedrijven, ondernemers en professionals in de bouw, farmacie, food of HVAC

Opdrachtgever

  • Kingspan Unidek

De uitdaging

Kingspan introduceerde in 2017 een nieuwe productietechnologie in Nederland: shape moulding. Op basis van het recylcebare EPS en EPP kan Kingspan Moulding bijna alle producten maken in verschillende vormen, soorten en maten.  De materialen EPS en EPP hebben verschillende verschillende eigenschappen die voordelen kunnen bieden ten opzichte van het gebruik van andere materialen: licht, isolerend, sterk, beschermend en bovendien goed te recyclen.  Samen met haar klanten ontwikkelt, test en produceert Kingspan Moulding maatwerkoplossingen. De oplossingen zijn niet alleen geschikt voor de bouwbranche, maar kunnen ook worden gebruikt in de HVAC-. farmacie- en foodbranche. Met shape moulding heeft de klant een hoge mate van vormvrijheid,

Vanaf 1 oktober 2018 werd ik verantwoordelijk voor de propositie, online marketingstrategie en de realisatie van de website van de mouldingactiviteiten. De doelstelling was is het introduceren van Shape moulding op de Nederlandse markt en het ontwikkelen van een website met als doelstelling leadgeneratie.  Daarnaast moesten de nieuwe activiteiten passen binnen de corporate branding van Kingspan.
Het resultaat is te zien op www.kingspanmoulding.nl, Always shaping solutions. Na de introductie van de website (augustus 2019) kwamen al snel de eerste leads binnen en met sommige klanten werd snel daarna het de productontwikkeling opgestart.

Social media campagne voor de bouw

Social media campagne voor de bouw

Vlog over de bouw

Doelstelling

  • Maak jonge schoolverlaters enthousiast voor een opleiding in de bouw

Doelgroep

  • Schoolverlaters

Opdrachtgever

  • Een initiatief van samenwerkende opleidingsbedrijven in Zuid-Nederland in samenwerking met Stichting Zuid Nederlands Aannemers Fonds en Bouwend Nederland regio Zuid. 

 

De uitdaging

Bedrijven in de bouwsector hebben behoefte aan voldoende aanbod van gekwalificeerd personeel.
In de laatste jaren staat het aanbod van hoog- en laag opgeleiden in de bouw onder druk.  Het is bekend dat er weinig jongeren kiezen voor de bouw als ze de middelbare school verlaten. Dat is erg jammer want de sector zit te springen om jonge vakmensen zoals timmerlui en metselaars. 

Onze aanpak

Als je jonge creatieve vloggers hun eigen unieke verhaal over de bouw laat vertellen dan heeft dat beduidend meer impact, zo was onze gedachte. De campagne ‘Vlog Over de Bouw’ daagde vloggers uit om hun creativiteit los te laten op de bouw en hun vlogs te delen via eigen sociale media. De vlogcampagne sluit aan bij de landelijke campagne www.jegaathetmaken.nl van Bouwend Nederland.

Influencer marketing

Via de opleidingsbedrijven riepen we jonge mensen op om hun vlog in te zenden.  Ook Maxime Verhagen, voorzitter Bouwend Nederland, riep via Twitter zijn 95.000 volgers op om mee te doen aan Vlog Over De Bouw. Dat leverde inzendingen op. 

De winnaar werd bepaald aan de hand van 3 criteria: PR-waarde, creativiteit en inhoud.  De bekende Youtuber John Quote werd uitgeroepen tot winnaar van deze vlogactie. Zijn winnende vlog over het bouwen van een spelkast werd meer dan 180.000 keer bekeken en blies alle andere inzendingen omver. Bovendien besteedde hij aandacht aan duurzaamheid en veiligheid tijdens het werken, iets dat ook zeer werd gewaardeerd. Hij won daarmee de vette vlogdeal ter waarde van €5.000,- en ging nog meer vlogs over werken in de bouw – en infra- sector maken.

Maar naast een winnaar heeft deze actie ook nieuwe inzichten opgeleverd. Uit onderzoek gedurende de vlogactie blijkt dat de gemiddelde schoolverlater een weinig ingevuld beeld heeft van de bouw. Ondanks alle mooie projecten die gebouwd worden en innovaties die plaatsvinden zijn bouw en Infra geen thema’s voor deze groep jonge mensen.

Dat maakt Vlog Over De Bouw als actie daarom extra succesvol want onder de volgers en viewers van John Quote en zijn vlogs, bevinden zich veel kinderen die voor de keuze staan voor een volgopleiding. Er deed ook een hele schoolklas mee met de vlogactie dus dat stemt hoopvol over de toekomst. De initiatiefnemers willen jongeren andere jongeren nog veel meer laten vertellen. Dat er volop nieuwe technieken worden ingezet in de bouw bijvoorbeeld, dat je er kunt doorgroeien en carrière kunt maken, dat je als vakman erg gewaardeerd wordt en goed wordt betaald!

 

 

 

 

Social media campagne voor de bouw

Onderscheidend vermogen creëren in de financiële markt

Onderscheidend vermogen creëren in de financiële markt

ONDERSCHEIDEND VERMOGEN IN FINANCIELE DIENSTVERLENING

Doelstelling:

  • online marketing strategie financiële dienstverlener

Doelgroep:

  • health professionals (1e lijnszorg)
  • tweedelijnszorg

Opdrachtgever:

  • Medilease Nederland

De uitdaging

De financiële dienstverlening bevindt zich midden in een transitie die gekenmerkt wordt door snelle ontwikkelingen en nieuwe uitdagingen. De behoeftes van klanten veranderen, de concurrentie neemt toe, wet- en regelgeving worden aangescherpt en technologische ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Banken, verzekeraars en pensioeninstellingen en andere financiele dienstverleners staan voor een belangrijk identiteitsvraagstuk: waaraan ontlenen zij nog bestaansrecht wanneer steeds meer financiële processen en producten commodity worden? Het bedenken van een unieke (online) propositie is noodzakelijk om ook in de toekomst succesvol te zijn en te blijven.

Onze aanpak

MediLease is gespecialiseerd in het financieren van inrichting en apparatuur in de zorg. Het bedrijf regelt snel en efficiënt een offerte voor een financiering voor haar klanten in de medische sector: van een behandelstoel tot een gehele operatiekamer.  Met een paar muisklikken kun je binnen een paar minuten online je  offerte aanvragen..

Na een uitgebreid SEO onderzoek adviseerden we Medilease een inbound marketingstrategie. Dit zorgt ervoor dat Medilease potentiële klanten aantrekt op het moment dat zij een financiering nodig hebben. Kneh bedacht het nieuwe logo en gaf vorm aan de websites.

 

Stimuleren online verkoop AGF

Stimuleren online verkoop AGF

Hoe kun je online groenten en fruit verkopen?

Doelstelling:

  • Overtuigen stakeholders in de AGF-sector dan het online verkopen van groenten en fruit kansen biedt

Doelgroep (B2B)

  • Bedrijven in de AGF-branche

Opdrachtgever

  • Fresh Informationmanagement Center

 

De uitdaging
Steeds meer consumenten kopen hun levensmiddelen online, maar de online markt voor groente en fruit blijft relatief achter bij de ontwikkeling van andere sectoren. Het Fresh Informationmanagement Center werkt aan de vorming van een Publiek Private Samenwerking c.q onderzoeksprogramma en Innovatiecirkel rond het online verkopen van AGF. Het onderzoeksproject maakt deel uit van het innovatiethema ‘Samenwerkende waarde keten’ van de topsector Tuinbouw en uitgangsmaterialen en is door Wageningen Economic Research uitgevoerd.

In het onderzoeksproject ‘Fresh Online Pack” is gekeken naar de kansen en belemmeringen voor de online markt in de groente en fruit sector. Hierbij zijn onder andere de wensen onderzocht van de consumenten met betrekking tot het online bestellen van verse groente en fruit. Ook is onderzocht wat het online verkopen van verse producten betekent voor verpakking, productkwaliteit en distributie. Op 26 september 2017 werd bij Leen Menken (DC serviceprovider Hello Fresh) het eindrapport van WUR gepresenteerd. Uit het rapport blijkt dat food een van de grootste groeiers is in de online markt. Deze online markt vraagt om toegevoegde waarde en het ontzorgen van de klant.

Onze aanpak: andere positionering van groenten en fruit

Aan Marktvizier is  gevraagd om tijdens deze bijeenkomst een presentatie te geven over de manier waarop je online de verkoop van groenten en fruit kunt stimuleren. Het is belangrijk dat je je eigen verhaal weet te vertellen, zodat je niet gedwongen bent om alleen over producten en prijs te praten.

Iedereen weet dat groenten en fruit gezond zijn, maar niet iedereen weet dat het eten van voldoende groeten en fruit ook bijdraagt aan een mooier uiterlijk.  Beautyfood is voeding waarvan bewezen is dat ze bijdragen aan een mooie huid, glanzend haar, sterkere tanden of nagels. Marktvizier deed wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van voeding en uiterlijk en publiceerde de resultaten op www.beautyfood.org.

Beautyfood beschermt en verbetert de huid, het haar en de nagels van binnen uit. Daanaast kan beautyfood het huidverouderingsproces (zoals het ontstaan van rimpels) helpen vertragen. Op basis van deze kennis ontwikkelde Marktvizier het platform “EetjeMooi.nl” waar je online een dieet kon volgen om er goed uit te zien en bracht succesvol het boek “Eet je Mooi in 28 dagen” op de markt.

Het advies aan de AGF-sector? Ga op zoek naar innovaties of nieuwe gebruiksmogelijksheden in de markt. Bekijk de video van de mogelijkheden die wij zien.

 

Ontwikkelen B2B leadgeneratie platform

Ontwikkelen B2B leadgeneratie platform

B2B LEADGENERATIEPLATFORM ONTWIKKELEN

Doelstelling:

  • Online leadgeneratie B2B platform ontwikkelen.

Doelgroep (B2B)

  • Beautyprofessionals

Opdrachtgever

  • Jaarbeurs

De uitdaging

De missie van Jaarbeurs is het creëren van inspirerende en waardevolle ontmoetingen, in fysieke en virtuele marktplaatsen waar kennis- en informatieoverdracht plaatsvindt, ervaringen worden gedeeld en transacties tot stand komen. Daarom zag Jaarbeurs in 2013 de overname het onafhankelijke redactionele online vakblad Schoonheidsspecialistennieuws als een volgende stap om vraag en aanbod van de professionele beautybranche 365 dagen per jaar bij elkaar te brengen. “De overname past goed binnen onze strategie om het hele jaar door vraag en aanbod op een waardevolle manier bij elkaar te brengen. Die contactmomenten trekken we breder dan alleen de momenten tijdens fysieke beurzen.”

Onze aanpak

We koppelden het redactionele online vakblad Schoonheidsspecialistennieuws.nl (een online concept van Marktvizier.nl) aan de fysieke en online beautybeurzen van Jaarbeurs door het ontwikkelen van het nieuwe online B2B leadgeneratieplatform Beautyspot.nl.  Door middel van het delen van vakkennis voor professionals in de beautybranche, trokken we de juiste doelgroep aan.  Deze inbound marketingstrategie zorgde voor een verhoging van de conversie, zowel in beursbezoek als online. Daarnaast ontstond er een echte community van professionals waardoor het engagement met het platform sterk toenam.

Resultaten:
Na de introductie van het B2B leadgeneratie platform Beautyspot.nl in oktober 2013 is de bekendheid en het bereik van Beautyspot.nl sterk gestegen. In drie jaar tijd ontwikkelde het merk zich van een underdog naar tought leader in de professionele beautybranche. Eind 2016 is er sprake van 3x meer traffic en 80% van de bezoekers bereikt de website via organisch zoekverkeer en social media. Het bereik van het online platform is nu vele malen groter dan dat van traditionele vakbladen en heeft na de brancheorganisatie het grootste bereik onder de doelgroep. Per 1 april 2017 is het platform Beautyspot.nl samen met de beautyvakbeurzen van Jaarbeurs overgedragen aan leveranciersvereniging BTP.