fbpx
+31644440065 info@marktvizier.nl
Introductie new business B2B in Nederland

Introductie new business B2B in Nederland

B2B leads voor een nieuwe B2B business in Nederland

Doelgroep (B2B)

  • Bedrijven, ondernemers en professionals in de bouw, farmacie, food of HVAC

Opdrachtgever

  • Kingspan Unidek

De uitdaging

Kingspan introduceerde in 2017 een nieuwe productietechnologie in Nederland: shape moulding. Op basis van het recylcebare EPS en EPP kan Kingspan Moulding bijna alle producten maken in verschillende vormen, soorten en maten.  De materialen EPS en EPP hebben verschillende verschillende eigenschappen die voordelen kunnen bieden ten opzichte van het gebruik van andere materialen: licht, isolerend, sterk, beschermend en bovendien goed te recyclen.  Samen met haar klanten ontwikkelt, test en produceert Kingspan Moulding maatwerkoplossingen. De oplossingen zijn niet alleen geschikt voor de bouwbranche, maar kunnen ook worden gebruikt in de HVAC-. farmacie- en foodbranche. Met shape moulding heeft de klant een hoge mate van vormvrijheid,

B2B leads
Vanaf 1 oktober 2018 werd ik verantwoordelijk voor de propositie, online marketingstrategie en de realisatie van de website van de mouldingactiviteiten. De doelstelling was is het introduceren van Shape moulding op de Nederlandse markt en het ontwikkelen van een website met als doelstelling leadgeneratie.  Daarnaast moesten de nieuwe activiteiten passen binnen de corporate branding van Kingspan.
Het resultaat is te zien op www.kingspanmoulding.nl, Always shaping solutions. Na de introductie van de website (augustus 2019) kwamen al snel de eerste leads binnen en met sommige klanten werd snel daarna het de productontwikkeling opgestart.

Social media campagne voor de bouw

Social media campagne voor de bouw

Vlog over de bouw

Doelstelling

  • Maak jonge schoolverlaters enthousiast voor een opleiding in de bouw

Doelgroep

  • Schoolverlaters

Opdrachtgever

  • Een initiatief van samenwerkende opleidingsbedrijven in Zuid-Nederland in samenwerking met Stichting Zuid Nederlands Aannemers Fonds en Bouwend Nederland regio Zuid. 

 

De uitdaging

Bedrijven in de bouwsector hebben behoefte aan voldoende aanbod van gekwalificeerd personeel.
In de laatste jaren staat het aanbod van hoog- en laag opgeleiden in de bouw onder druk.  Het is bekend dat er weinig jongeren kiezen voor de bouw als ze de middelbare school verlaten. Dat is erg jammer want de sector zit te springen om jonge vakmensen zoals timmerlui en metselaars. 

Onze aanpak

Als je jonge creatieve vloggers hun eigen unieke verhaal over de bouw laat vertellen dan heeft dat beduidend meer impact, zo was onze gedachte. De campagne ‘Vlog Over de Bouw’ daagde vloggers uit om hun creativiteit los te laten op de bouw en hun vlogs te delen via eigen sociale media. De vlogcampagne sluit aan bij de landelijke campagne www.jegaathetmaken.nl van Bouwend Nederland.

Influencer marketing

Via de opleidingsbedrijven riepen we jonge mensen op om hun vlog in te zenden.  Ook Maxime Verhagen, voorzitter Bouwend Nederland, riep via Twitter zijn 95.000 volgers op om mee te doen aan Vlog Over De Bouw. Dat leverde inzendingen op. 

De winnaar werd bepaald aan de hand van 3 criteria: PR-waarde, creativiteit en inhoud.  De bekende Youtuber John Quote werd uitgeroepen tot winnaar van deze vlogactie. Zijn winnende vlog over het bouwen van een spelkast werd meer dan 180.000 keer bekeken en blies alle andere inzendingen omver. Bovendien besteedde hij aandacht aan duurzaamheid en veiligheid tijdens het werken, iets dat ook zeer werd gewaardeerd. Hij won daarmee de vette vlogdeal ter waarde van €5.000,- en ging nog meer vlogs over werken in de bouw – en infra- sector maken.

Maar naast een winnaar heeft deze actie ook nieuwe inzichten opgeleverd. Uit onderzoek gedurende de vlogactie blijkt dat de gemiddelde schoolverlater een weinig ingevuld beeld heeft van de bouw. Ondanks alle mooie projecten die gebouwd worden en innovaties die plaatsvinden zijn bouw en Infra geen thema’s voor deze groep jonge mensen.

Dat maakt Vlog Over De Bouw als actie daarom extra succesvol want onder de volgers en viewers van John Quote en zijn vlogs, bevinden zich veel kinderen die voor de keuze staan voor een volgopleiding. Er deed ook een hele schoolklas mee met de vlogactie dus dat stemt hoopvol over de toekomst. De initiatiefnemers willen jongeren andere jongeren nog veel meer laten vertellen. Dat er volop nieuwe technieken worden ingezet in de bouw bijvoorbeeld, dat je er kunt doorgroeien en carrière kunt maken, dat je als vakman erg gewaardeerd wordt en goed wordt betaald!

 

 

 

 

Social media campagne voor de bouw

Onderscheidend vermogen creëren in de financiële markt

Onderscheidend vermogen creëren in de financiële markt

ONDERSCHEIDEND VERMOGEN IN FINANCIELE DIENSTVERLENING

Doelstelling:

  • online marketing strategie financiële dienstverlener

Doelgroep:

  • health professionals (1e lijnszorg)
  • tweedelijnszorg

Opdrachtgever:

  • Medilease Nederland

De uitdaging

De financiële dienstverlening bevindt zich midden in een transitie die gekenmerkt wordt door snelle ontwikkelingen en nieuwe uitdagingen. De behoeftes van klanten veranderen, de concurrentie neemt toe, wet- en regelgeving worden aangescherpt en technologische ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Banken, verzekeraars en pensioeninstellingen en andere financiele dienstverleners staan voor een belangrijk identiteitsvraagstuk: waaraan ontlenen zij nog bestaansrecht wanneer steeds meer financiële processen en producten commodity worden? Het bedenken van een unieke (online) propositie is noodzakelijk om ook in de toekomst succesvol te zijn en te blijven.

Onze aanpak

MediLease is gespecialiseerd in het financieren van inrichting en apparatuur in de zorg. Het bedrijf regelt snel en efficiënt een offerte voor een financiering voor haar klanten in de medische sector: van een behandelstoel tot een gehele operatiekamer.  Met een paar muisklikken kun je binnen een paar minuten online je  offerte aanvragen..

Na een uitgebreid SEO onderzoek adviseerden we Medilease een inbound marketingstrategie. Dit zorgt ervoor dat Medilease potentiële klanten aantrekt op het moment dat zij een financiering nodig hebben. Kneh bedacht het nieuwe logo en gaf vorm aan de websites.

 

Stimuleren online verkoop AGF

Stimuleren online verkoop AGF

Hoe kun je AGF online verkopen?

Doelstelling:

  • Overtuigen stakeholders in de AGF-sector dan het online verkopen van groenten en fruit kansen biedt

Doelgroep (B2B)

  • Bedrijven in de AGF-branche

Opdrachtgever

  • Fresh Informationmanagement Center

De uitdaging
Steeds meer consumenten kopen hun levensmiddelen online, maar de online markt voor AGF (aardappelen, groente en fruit) blijft relatief achter bij de ontwikkeling van andere sectoren. Het Fresh Informationmanagement Center werkt aan de vorming van een Publiek Private Samenwerking c.q onderzoeksprogramma en Innovatiecirkel rond het verkopen van AGF online. Het onderzoeksproject maakt deel uit van het innovatiethema ‘Samenwerkende waarde keten’ van de topsector Tuinbouw en uitgangsmaterialen en is door Wageningen Economic Research uitgevoerd.

In het onderzoeksproject ‘Fresh Online Pack” is gekeken naar de kansen en belemmeringen voor de online markt in AGF. Hierbij zijn onder andere de wensen onderzocht van de consumenten met betrekking tot het online bestellen van verse groente en fruit. Ook is onderzocht wat het online verkopen van verse producten betekent voor verpakking, productkwaliteit en distributie. Op 26 september 2017 werd bij Leen Menken (DC serviceprovider Hello Fresh) het eindrapport van WUR gepresenteerd. Uit het rapport blijkt dat food een van de grootste groeiers is in de online markt. Deze online markt vraagt om toegevoegde waarde en het ontzorgen van de klant.

Onze aanpak: andere positionering van groenten en fruit

Aan Marktvizier is  gevraagd om tijdens deze bijeenkomst een presentatie te geven over de manier waarop je online de verkoop van AGF kunt stimuleren. Het is belangrijk dat je je eigen verhaal weet te vertellen, zodat je niet gedwongen bent om alleen over producten en prijs te praten.

Iedereen weet dat groenten en fruit gezond zijn, maar niet iedereen weet dat het eten van voldoende groeten en fruit ook bijdraagt aan een mooier uiterlijk.  Beautyfood is voeding waarvan bewezen is dat ze bijdragen aan een mooie huid, glanzend haar, sterkere tanden of nagels. Marktvizier deed wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van voeding en uiterlijk en publiceerde de resultaten op www.beautyfood.org.

Beautyfood beschermt en verbetert de huid, het haar en de nagels van binnen uit. Daarnaast kan beautyfood het huidverouderingsproces (zoals het ontstaan van rimpels) helpen vertragen. Op basis van deze kennis ontwikkelde Marktvizier het platform “EetjeMooi.nl” waar je online een dieet kon volgen om er goed uit te zien en bracht succesvol het boek “Eet je Mooi in 28 dagen” op de markt.

Online marketing advies nodig?

Het advies aan de AGF-sector? Ga op zoek naar innovaties of nieuwe gebruiksmogelijkheden in de markt. Bekijk de video van de mogelijkheden die wij zien.

Online resultaat halen is in mijn visie het resultaat van co-creatie: online marketing en de business samen. Daarom wil ik altijd eerst wat meer weten over jouw business, jouw huidige online positie en de online ambities die je hebt. Vervolgens leg ik graag in een begrijpelijke taal uit of en op welke manier online marketing voor jouw bedrijf ingezet kan worden. 

Ik denk met je mee en help je graag verder met mijn online marketing advies. op maat. Ik ben betrokken, creatief en het geeft ook mij veel voldoening we online de resultaten behalen die jij voor ogen hebt.

Ik werk graag samen met ondernemers van het MKB (3 tot 50 FTE) en kan bewezen resultaten laten zien in diverse branches. Vul de QuickScan in, ik overleg graag met je wat ik voor je kan betekenen. Of neem direct contact met mij op.

 

 

 

 

Verkoop van vouwboten boosten

Verkoop van vouwboten boosten

Nieuwe doelgroepen voor handige vouwboot

Doelstelling:

  • omzet van vouwboten boosten | leadgeneratie

Doelgroep:

  • consumenten in Nederland

Opdrachtgever:

  • GBT Europe

De uitdaging

Bijna iedereen kent vouwfietsen en vouwcaravans, maar bijna niemand weet dat er ook vouwboten bestaan. Ook de vouwboten van Porta-bote zijn vrijwel onbekend in Nederland, Het zijn superhandige boten, ze zijn niet stuk te krijgen en binnen 2 minuten opgezet. Sportvissers hebben de vouwboot al ontdekt en kennen de voordelen. GBT Europe vroeg Marktvizier om de verkoop van Porta-bote vouwboten een boost te geven.

Onze aanpak

Naast de bestaande doelgroep van sportvissers nog zagen we nog 2 totaal andere gebruiksmogelijkheden voor dit handige bootje.  Want hoe leuk is het om je eigen vouwboot op vakantie mee te kunnen nemen? Je moet dan wel over een camper of caravan beschikken om hem mee te kunnen nemen.  Maar ook als grachtenboot is de Porta-bote erg handig. Als je in de stad woont en je kunt de vouwboot in je eigen berging opbergen dan scheelt dat liggeld.

Facebookcampagne geoptimaliseerd voor leadgeneratie per doelgroep

We optimaliseerden de website voor leadgeneratie, zodat deze al meteen meer leads ging genereren. Ook ontwikkelden we een leadgeneratie campagne voor Facebook waarbij we voor de 3 afzonderlijke doelgroepen de focus legden op beleving en gemak van de vouwboten.

Met een bescheiden mediabudget wisten we in 2017 de specifieke doelgroepen zo te targetten dat er een onwaarschijnlijk aantal leads werd gerealiseerd binnen enkele weken.  In 2018 hebben we met de learnings uit 2017 de campagne verder aangescherpt. Marktvizier monitort de bezoekersaantallen en conversie op de website en houdt de social media voor Porta-bote goed in de gaten.

De prachtige foto’s die we gebruikten op de website en de facebookcampagne zijn van Hans Zeegers. Kneh.nl gaf vorm aan de advertenties en de websites.

.

 

.

Verkoop van vouwboten boosten