fbpx
+31644440065 info@marktvizier.nl
Introductie new business B2B in Nederland

Introductie new business B2B in Nederland

Doelstelling

  • Introductie new B2B business in Nederland

Doelgroep (B2B)

  • Bedrijven, ondernemers en professionals in de bouw, farmacie, food of HVAC

Opdrachtgever

  • Kingspan Unidek

De uitdaging

Kingspan introduceerde in 2017 een nieuwe productietechnologie in Nederland: shape moulding. Op basis van het recylcebare EPS en EPP kan Kingspan Moulding bijna alle producten maken in verschillende vormen, soorten en maten.  De materialen EPS en EPP hebben verschillende verschillende eigenschappen die voordelen kunnen bieden ten opzichte van het gebruik van andere materialen: licht, isolerend, sterk, beschermend en bovendien goed te recyclen.  Samen met haar klanten ontwikkelt, test en produceert Kingspan Moulding maatwerkoplossingen. De oplossingen zijn niet alleen geschikt voor de bouwbranche, maar kunnen ook worden gebruikt in de HVAC-. farmacie- en foodbranche. Met shape moulding heeft de klant een hoge mate van vormvrijheid,

Vanaf 1 oktober 2018 werd ik verantwoordelijk voor de propositie, online marketingstrategie en de realisatie van de website van de mouldingactiviteiten. De doelstelling was is het introduceren van Shape moulding op de Nederlandse markt en het ontwikkelen van een website met als doelstelling leadgeneratie.  Daarnaast moesten de nieuwe activiteiten passen binnen de corporate branding van Kingspan.
Het resultaat is te zien op www.kingspanmoulding.nl, Always shaping solutions. Na de introductie van de website (augustus 2019) kwamen al snel de eerste leads binnen en met sommige klanten werd snel daarna het de productontwikkeling opgestart.

Verkoop van vouwboten boosten

Verkoop van vouwboten boosten

Nieuwe doelgroepen voor handige vouwboot

Doelstelling:

  • omzet van vouwboten boosten | leadgeneratie

Doelgroep:

  • consumenten in Nederland

Opdrachtgever:

  • GBT Europe

De uitdaging

Bijna iedereen kent vouwfietsen en vouwcaravans, maar bijna niemand weet dat er ook vouwboten bestaan. Ook de vouwboten van Porta-bote zijn vrijwel onbekend in Nederland, Het zijn superhandige boten, ze zijn niet stuk te krijgen en binnen 2 minuten opgezet. Sportvissers hebben de vouwboot al ontdekt en kennen de voordelen. GBT Europe vroeg Marktvizier om de verkoop van Porta-bote vouwboten een boost te geven.

Onze aanpak

Naast de bestaande doelgroep van sportvissers nog zagen we nog 2 totaal andere gebruiksmogelijkheden voor dit handige bootje.  Want hoe leuk is het om je eigen vouwboot op vakantie mee te kunnen nemen? Je moet dan wel over een camper of caravan beschikken om hem mee te kunnen nemen.  Maar ook als grachtenboot is de Porta-bote erg handig. Als je in de stad woont en je kunt de vouwboot in je eigen berging opbergen dan scheelt dat liggeld.

Facebookcampagne geoptimaliseerd voor leadgeneratie per doelgroep

We optimaliseerden de website voor leadgeneratie, zodat deze al meteen meer leads ging genereren. Ook ontwikkelden we een leadgeneratie campagne voor Facebook waarbij we voor de 3 afzonderlijke doelgroepen de focus legden op beleving en gemak van de vouwboten.

Met een bescheiden mediabudget wisten we in 2017 de specifieke doelgroepen zo te targetten dat er een onwaarschijnlijk aantal leads werd gerealiseerd binnen enkele weken.  In 2018 hebben we met de learnings uit 2017 de campagne verder aangescherpt. Marktvizier monitort de bezoekersaantallen en conversie op de website en houdt de social media voor Porta-bote goed in de gaten.

De prachtige foto’s die we gebruikten op de website en de facebookcampagne zijn van Hans Zeegers. Kneh.nl gaf vorm aan de advertenties en de websites.

.

 

.

Verkoop van vouwboten boosten

Ontwikkelen B2B leadgeneratie platform

Ontwikkelen B2B leadgeneratie platform

B2B LEADGENERATIEPLATFORM ONTWIKKELEN

Doelstelling:

  • Online leadgeneratie B2B platform ontwikkelen.

Doelgroep (B2B)

  • Beautyprofessionals

Opdrachtgever

  • Jaarbeurs

De uitdaging

De missie van Jaarbeurs is het creëren van inspirerende en waardevolle ontmoetingen, in fysieke en virtuele marktplaatsen waar kennis- en informatieoverdracht plaatsvindt, ervaringen worden gedeeld en transacties tot stand komen. Daarom zag Jaarbeurs in 2013 de overname het onafhankelijke redactionele online vakblad Schoonheidsspecialistennieuws als een volgende stap om vraag en aanbod van de professionele beautybranche 365 dagen per jaar bij elkaar te brengen. “De overname past goed binnen onze strategie om het hele jaar door vraag en aanbod op een waardevolle manier bij elkaar te brengen. Die contactmomenten trekken we breder dan alleen de momenten tijdens fysieke beurzen.”

Onze aanpak

We koppelden het redactionele online vakblad Schoonheidsspecialistennieuws.nl (een online concept van Marktvizier.nl) aan de fysieke en online beautybeurzen van Jaarbeurs door het ontwikkelen van het nieuwe online B2B leadgeneratieplatform Beautyspot.nl.  Door middel van het delen van vakkennis voor professionals in de beautybranche, trokken we de juiste doelgroep aan.  Deze inbound marketingstrategie zorgde voor een verhoging van de conversie, zowel in beursbezoek als online. Daarnaast ontstond er een echte community van professionals waardoor het engagement met het platform sterk toenam.

Resultaten:
Na de introductie van het B2B leadgeneratie platform Beautyspot.nl in oktober 2013 is de bekendheid en het bereik van Beautyspot.nl sterk gestegen. In drie jaar tijd ontwikkelde het merk zich van een underdog naar tought leader in de professionele beautybranche. Eind 2016 is er sprake van 3x meer traffic en 80% van de bezoekers bereikt de website via organisch zoekverkeer en social media. Het bereik van het online platform is nu vele malen groter dan dat van traditionele vakbladen en heeft na de brancheorganisatie het grootste bereik onder de doelgroep. Per 1 april 2017 is het platform Beautyspot.nl samen met de beautyvakbeurzen van Jaarbeurs overgedragen aan leveranciersvereniging BTP.

Award winnende webwinkel Honneponnen.nl

Award winnende webwinkel Honneponnen.nl

Webwinkel voor vrouwen: Honneponnen.nl

Doelstellling

  • Ontwikkelen webwinkel voor vrouwen

Doelgroep:

  • Vrouwen in Nederland (B2C)

Opdrachtgever:

  • Wolfslaer groep

Online marketing strategie, positionering, content marketing, social media marketing, website optimalisatie, e-commerce

Uitdaging

De Webwinkel Vakdagen is de belangrijkste e-commerce vakbeurs in de Benelux. De vakbeurs is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste multichannel e-commerce events van de Benelux en is een must voor professionals in de branche. Jaarlijks wordt hier een prijs uitgereikt voor de beste webwinkel,

Onze aanpak

Honneponnen.nl stelt humor en zelfspot centraal en belooft shoppers concrete ideeën aan te reiken die het leven van vrouwen leuker maken. In 2011 was Marktvizier verantwoordelijk voor de online marketingstrategie en social media van Honneponnen.nl,

Shoppers kregen onder meer de mogelijkheid te winkelen aan de hand van een prominente tas op de homepage. Door met de muis over de tas te bewegen verschijnen afbeeldingen van producten die kunnen worden gekocht. Ook kan er worden geshopt binnen categorieën als ‘Desperate housewives’, ‘Bedrogen vrouwen’ en ‘Stoute meisjes’

Aan de producten die we in deze webwinkel verkochten voegden we  ‘embedded tweets’  toe over de algemene productcategorie en kregen we actuele, unieke en vooral ook grappige content.

Op de E-commerce Dagen 2011 is Honneponnen.nl de winnaar geworden van de gratis webwinkel.  Tijdens de E-commerce dagen hebben we  alles in het werk gezet om binnen enkele dagen de webwinkel voor vrouwen live te zetten en de eerste bestelling te verwerken. De Honneponnen mochten bij deze vliegende start op de hulp rekenen van verschillende partners, waaronder mijnWinkel, Marktplaats, Ogone, HostingXS en TNT Post Pakketservice. Zij stellen voor tienduizenden euro’s aan producten en diensten beschikbaar aan Honneponnen.nl.

Leadgeneratie voor consultants

Leadgeneratie voor consultants

Online leads genereren voor consultants

Doelstelling

  • Leads genereren voor online marketing consultant

Doelgroep

  • Bedrijven in de beauty, food, health en wellnessmarkt

Opdrachtgever:

  • Marktvizier (eigen beheer)

 

De uitdaging

Uit de Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark van 2017 blijkt dat de grootste uitdagingen voor commercieel Nederland zijn:

  • het in contact komen met de doelgroep (30%)
  • het verkrijgen van een voorspelbaar aantal leads (31%)
  • het opbouwen van een relatie met toekomstige klanten (24%).

Uit bovenstaande onderzoek blijkt ook  dat consultants die stoppen met pushmarketing en meer tijd en geld investeren in business development succesvoller zijn en maximaal profiteren van de aantrekkende economie.

Naast belangrijke succesfactoren als een onderscheidende waarde propositie en een actieve leadopvolging hebben succesvolle bedrijven nog een aantal andere eigenschappen die ze met elkaar delen.  Zo kennen deze bedrijven hun klanten erg goed door structureel data over hen te verzamelen, inzichtelijk te maken én weten hoe ze deze cruciale informatie goed kunnen inzetten.  Ook zijn ze bovengemiddeld vaardig in het omgaan met social media. Zij plukken wél de vruchten van social selling door bijvoorbeeld heel gericht unieke content met specifieke doelgroepen te delen. .

Onze aanpak

Inge de Munnik is in de beautybranche geen onbekende. Ze is founder van Beautyspot.nl, online marketing strateeg (en eigenaar van Marktvizier.nl). Ze heeft vooral interesse in de grote lijnen, de grote bewegingen in de markt en is geinteresseerd in trends en innovaties.  Ze kent deze markten goed en luistert naar de mensen die daarin werken. Door middel van het delen van  actuele trends en ontwikkelingen in food, health, beauty en wellness komt zij in aanraking met haar doelgroep en dat levert haar kwalitatief goede leads op.