fbpx
+31644440065 info@marktvizier.nl

Multichannel strategie beautydieet ‘Eet je Mooi in 28 dagen’

Doelstelling:

• Verkoop van het beautydieet ‘Eet je Mooi in 28 dagen’

Doelgroep

• Vrouwen 18 – 49 jaar

Opdrachtgever

• Marktvizier (eigen beheer)

De uitdaging

Rond 2010 werd duidelijk dat er een nieuwe ontwikkeling gaande was in Nederland. Eén daarvan was de toenemende behoefte aan gezondheid en veiligheid in voeding. Wij vroegen ons af of het niet mogelijk was om zo gezond te eten dat je het effect ervan kunt zien op je uiterlijk?

Onze aanpak

Marktvizier sprong op deze trend in door het verrichten van een wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van voeding op het uiterlijk.  Op basis van de bevindingen uit dit onderzoek ontwikkelden we het beautydieet  ‘Eet je Mooi in 28 dagen ontwikkeld’. Dit ‘dieet’ schotelt je 4 weken lang gezonde recepten voor om vervolgens het resultaat in de spiegel te zien: een stralende huid en gezond glanzend haar. Om resultaat te bereiken moet je per dag minimaal 250 gram groenten eten en 2 stuks fruit.  Je huid doet er  gemiddeld 28 dagen over om zichzelf te vernieuwen. Daarna is je huid zichtbaar egaler en je hebt een mooie teint.

Multichannel strategie

De voornaamste reden voor het invoeren van een multichannel marketing strategie is het bevorderen van de verkoop van het boek Eet je Mooi in 28 dagen.  Meer kanalen betekent een groter bereik wat op zijn beurt weer zorgt voor meer sales. Bovendien betekent het aanbieden van de favoriete kanalen van klanten een grotere kans op een sale. Door op meer kanalen actief te zijn (zowel offline als online) ontvang je ook meer feedback van klanten.

We gaven in eigen beheer het boek ‘Eet je Mooi in 28 dagen’ dat gedistribueerd werd via de traditionele boekhandels en via Bol.com.  Maar ook ontwikkelden we het online platform Eetjemooi.nl met tips en recepten over voeding die bijdraagt aan een mooie huid, glanzend haar, mooie tanden en sterke nagels. Op deze website kon je tegen betaling het dieet online volgen. Wij werden verrast dat hier Ook wij werden verrast doordat hier ongelooflijk veel gebruik van werd gemaakt.

Online en offline promotie

Door middel van de inzet van influencers ‘(online) en het verspreiden van persberichten naar dagbladen, tijdschriften en vakbladen kreeg Eet je Mooi ongekende aandacht.  Bekijk hier de resultaten van de promotiecampagne voor het boek en online platform EetjeMooi.nl