fbpx

Resultaten online marketing strategie monitoren

Resultaten online marketing monitoren

Eén van de grote voordelen van online marketing is dat alles tot in detail meetbaar is. Weten hoe je bezoekers zich op jouw website gedragen is cruciale informatie voor jouw succes.  Je kunt hier het beste achter komen door je website statistieken te bekijken.  Die kennis helpt je verder bij het doorgronden van wat je klant eigenlijk precies wil. Daar kun je dan vervolgens op anticiperen met gerichte marketingacties voor specifieke doelgroepen. Je neemt beslissingen op basis van kennis uit de harde feiten en niet op basis van een (onderbuik)gevoel.

Website analyse

Het analyseren van de statistieken van Google Analytics voor jouw website geeft je antwoord op de volgende vragen:

  • Wie heeft jouw website bezocht en waar komen ze vandaan?
  • Wat doen ze op je website?
  • Wanneer komen ze op je website?
  • Via welke bronnen komen bezoekers op je website? Met Google Analytics kun je zien of bezoekers via zoekmachines, direct (tikken jouw website URL in), via betaald adverteren (bijvoorbeeld Google Adwords), via Social Media of via een andere website op jouw website terecht komen.

Ook als we online campagnes gaan inzetten wil je volgen wat er gebeurt: hoeveel mensen komen er door deze campagne op jouw website? En wat heeft dat gekost? Ook de statistieken van deze campagnes meet ik voor je door zodat je weet hoeveel iedere geïnvesteerde Euro je ook daadwerkelijk oplevert.

Meten is weten.  Ben jij niet zo goed met cijfertjes of vind je die statistieken veel te ingewikkeld?  Wil jij dat ik jouw Google Analytics cijfers eens goed bekijk? Ik ben gecertificeerd voor Google Analytics en kan de gegevens goed interpreteren.

Data van website monitoren

Om te weten of jouw online marketing strategie zijn vruchten afwerpt kun je het beste je website minimaal 1 x per maand monitoren. Hierdoor krijg je een beter inzicht en jouw klanten en het gedrag op de website. Met een beter inzicht in de klantgegevens en het -gedrag kun je ook je marketingbudget beter besteden. Onnodige kosten en generieke boodschappen behoren tot het verleden. Je kunt je heel gericht wenden tot geselecteerde doelgroepen. Dat geeft een beter rendement en lagere kosten. De klant merkt bovendien dat je begrijpt wat hij zoekt en zal dat waarderen. Die waardering leidt ertoe dat hij klant blijft. Hij heeft immers geen reden om weg te gaan.

Meten is weten. Ben jij niet zo goed met cijfertjes of vind je die statistieken veel te ingewikkeld?  Wil jij dat ik jouw Google Analytics cijfers eens goed bekijk? Ik ben gecertificeerd voor Google Analytics en kan de gegevens goed interpreteren.

Resultaten van je online marketing strategie monitoren

Wil jij:

  • Je weer op je kerntaken, je vakgebied, te kunnen focussen?
  • Een sparring partner  hebben die op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing?
  • Op een slimme manier de concurrentie aan te gaan met bedrijven die vele malen groter zijn?
  • Structuur te hebben in jouw online marketing strategie zodat je houvast hebt en het volhoudt?
  • Tijd en geld te besparen door de inzet van een ervaren online marketeer die jouw markt goed kent?
  • Op een effectieve manier nieuwe potentiële klanten te vinden?
  • Meer resultaat uit je Social Media halen?


Een online marketing monitor abonnement bestaat uit

  • Maandelijkse analyse van jouw website statistieken
  • Ik formuleer actiepunten voor jouw online activiteiten + afstemming werkzaamheden (wie doet wat) voor de nieuwe maand
    Aan het eind van de maand kijken we of onze inspanningen succes hebben gehad en wat we nog meer kunnen verbeteren.
  • Ik besteed per maand 1 of meer dagdelen aan jouw online marketing activiteiten, dat is inclusief overleg (telefonisch, per mail), analyse van de website statistieken en uitvoerende werkzaamheden. Iedere maand stellen we in onderling overleg samen vast waar ik tijd aan zal besteden en wat je zelf kunt en wilt doen.