online marketing doelstellingen

Hoe bereik je online resultaat?

De resultaten die je wil bereiken met online marketing hangen af van jouw doelstellingen en dat is voor ieder bedrijf anders. Het ene bedrijf heeft een innovatieve technologie ontwikkeld en wil dat bij andere bedrijven onder de aandacht brengen en contact aanvragen genereren. Een ander bedrijf wil zijn klantenkring vergroten en weer een ander bedrijf wil zijn producten of diensten online gaan verkopen.

Waar wil jij met je bedrijf naar toe? Of wat concreter: wat wil jij bereiken en op welke termijn?  Op basis hiervan bepalen we welke online marketing diensten we het beste kunnen inzetten. 

Online marketing doelstellingen. 

Hieronder zie je een aantal veel voorkomende online marketing doelstellingen.

Naamsbekendheid vergroten 

Je kunt de prachtigste producten of diensten hebben, maar als jouw potentiële klanten niet weten dat je bestaat of als ze niet weten wat jij te bieden hebt dan wordt het niks. 
Door jouw naamsbekendheid en reputatie op het internet te vergroten kun je ervoor zorgen dat je potentiële klanten jou leren kennen en voor jou kiezen in plaats van voor jouw concurrenten. Lees hier hoe we jou helpen om jouw naamsbekendheid te vergroten.

Meer bezoekers naar je website

Sommige websites trekken te weinig bezoekers en genereren al helemaal geen leads of verkopen. De website levert niet op wat je ervan verwacht had. Mogelijk wordt jouw website niet goed gevonden. Lees hier meer over de wijze waarop je meer bezoekers naar jouw website kunt krijgen.

Om de vindbaarheid van de website te vergroten schakelen sommige bedrijven een SEO bureau in, maar dat helpt ook niet altijd. Want je kunt wel hoog ranken in de zoekresultaten van Google op bepaalde zoekwoorden maar daar ben je er ook nog niet. Want het moeten wel zoekwoorden zijn precies passen bij jouw klanten en daaraan schort het vaak. Online succes begint bij het formuleren van een goede online marketing strategie.

Lead generatie

Veel bedrijven willen in contact komen met potentiële klanten. Ze hebben een website waar producten of diensten niet direct verkocht worden, maar waar wel contact gezocht wordt in de vorm van een offerteaanvraag, contactformulier, e-mail of via telefonisch contact. Lees meer over online leadgeneratie.

Conversie verhogen

Op een website betekent conversie dat een bezoeker op één van je website pagina’s een gewenste actie onderneemt. Dat varieert van de inschrijving voor een nieuwsbrief, de aankoop in een online winkel tot een informatieaanvraag. Belangrijk is hier dat de juiste klanten op de juiste manier benaderd worden. Zo moet een potentiële klant die nog aan het oriënteren is op een andere manier benaderd worden dan een potentiële klant die al weet welk product hij/zij wil, maar nog niet waar.

Andere doelstellingen

Andere doelstellingen van een website kunnen zijn het lanceren van een nieuw product of dienst, rebranding of herpositionering of het verhogen van de klanttevredenheid.

Samen jouw online doelstellingen bereiken?

Heb je het idee dat je op de juiste weg bent, maar besef je tegelijkertijd dat een frisse blik ook niet verkeerd hoeft te zijn? Heb je behoefte aan meer kennis op het gebied van online marketing? Ik denk graag met je mee en geef je online marketing advies op maat. 

Meer weten? Neem contact met ons op, vul de quickscan in of bel 06-44440065