fbpx
+31644440065 info@marktvizier.nl

Marketing B2B

Het principe achter inbound marketing

Prospects zoeken online naar informatie als ze een bepaald product of dienst willen kopen,. Bij inbound marketing gaat het erom dat je op het juiste moment gevonden wordt.  Je biedt jouw doelgroep regelmatig zinvolle, behulpzame en inspirerende informatie.  Je dringt je boodschap niet op, en je prijst je producten niet actief aan. De kracht hiervan is dat prospects op een sympathieke niet interrumperende manier kennis maken met je bedrijf doordat je simpelweg op dat moment waarde voor je doelgroep. Op deze manier verdien je hun aandacht, in plaats van deze te kopen. Hierdoor worden er meer bezoekers getrokken naar jouw website. De personen die jouw content lezen kun je converteren naar leads en vervolgens ontwikkelen naar nieuwe klanten

Welke stappen in inbound marketing?

Bij inbound marketing zijn de volgende stappen noodzakelijk:

1. Wie is onze ideale klant en welke informatie heeft deze klant nodig?
Bepaal wie jouw ideale klant is. Naar welke informatie zijn deze klanten op zoek en welke zoekopdrachten gebruiken ze hiervoor? Vervolgens maak je relevante en waardevolle content die precies aansluit bij de behoeften van je doelgroep.

2. Val op in de zoekresultaten van Google
De informatie die jij te bieden hebt moet gaan opvallen in de zoekresultaten van Google en je moet ervoor zorgen dat de zoeker zo vaak mogelijk doorklikt naar jouw website. Daardoor wordt er traffic naar jouw website gegenereerd.

3. Promoten van content door bloggen, email en social media marketing.
De content die je ontwikkeld hebt verspreid je ook via verschillende (online) kanalen waar jouw doelgroep te vinden is. De combinatie van content en media zorgt voor het succes. Tevens neemt hierdoor de merkbekendheid en of thought leadership van jouw bedrijf toe.

4. Leads genereren door landingspagina’s en call to action
Als de traffic naar de website toeneemt door de inzet van content en het verspreiden van berichten over deze content dan moet je de mensen die op jouw website komen wel iets bieden. Je wil graag dat de bezoekers hun gegevens achter laten zodat je met ze in contact kunt blijven. Experimenteer met je ‘lead’-content: de content waarvoor je bezoekers gegevens achterlaten. Bedenk goed welke informatie, in welke fase, aan welke buyer persona wordt aangeboden.

5. Blijf bovengenoemd proces doorlopend analyseren en optimaliseren.

Voordeel van inbound marketing

Inbound marketing helpt bij aan het creëren van thought leadership, organische zichtbaarheid en sociaal bereik. Het is een strategie die vooral op lange termijn veel voordelen biedt.

Ook voor jouw bedrijf of merk kan inbound marketing werken, mits je bereid bent om kennis te delen en te accepteren dat het een lange termijn aanpak is. Geinteresseerd in onze aanpak? Neem contact met ons op.