fbpx
+31644440065 info@marktvizier.nl

Lead generatie

Zonder leads geen business!

Online B2B lead generatie is dé manier om je bedrijf in contact te brengen met nieuwe klanten.  Een lead is iemand (persoon of bedrijf) die heeft aangegeven geïnteresseerd te zijn in jouw product of dienstverlening.’Vroeger’ ging dat vaak via promotie-evenementen, netwerkevenementen, beurzen en telemarketing. Bij telemarketing wordt bijvoorbeeld een grote database aan potentiële klanten gebeld, waarna er met alle personen die belangstelling hebben een afspraak wordt gemaakt. Dit gebeurt steeds minder omdat mensen het niet prettig vinden om gestoord te worden voor producten of diensten die op dat moment niet relevant voor ze zijn.Daarom gebeurt leadgeneratie steeds vaker online, via internet en social media. Iemand die zijn e-mailadres achterlaat op een website en toestaat gemaild te worden, is ook een lead. Of iemand die via een landingspagina of social media campagne zijn gegevens achterlaat. Marktvizier is gespecialiseerd in B2B leadgeneratie, Samen met Jaarbeurs ontwikkelden we met succes een b2b leadgeneratie platform voor professionals.

Conversie verbeteren

Als je weet dat je met kleine aanpassingen de bezoekers die je al naar je website trekt kunt omzetten naar daadwerkelijke klanten, waarom zou je het dan niet doen? Een verbetering van 2 naar 3 procent kan al grote verschillen maken voor de omzet van jouw bedrijf.  Er zijn verschillende methoden om de conversie van je website te verbeteren. Maar het belangrijkste is dat jouw propositie, dat wat jou als bedrijf zo bijzonder maakt, er goed uitspringt op de website. Daarnaast zul je eerst het vertrouwen moeten winnen van een potentiele klant voordat deze iets zal gaan kopen. Zorg bijvoorbeeld voor een persoonlijke ‘Over Ons’ pagina en zorg voor reacties of referenties van bestaande klanten.

Andere mogelijkheden om de conversie te verbeteren die uiteindelijk meer leads genereren zijn:

  1. Een goede navigatie in het hoofdmenu:
    De meeste potentiële klanten zijn behoorlijk doelgericht en zullen snel in de navigatie doorzoeken naar wat ze nodig hebben. De informatie moet gemakkelijk te vinden zijn, in welk stadium van het koopproces de klant zich ook bevindt.
  2. Je website ook mobiel in orde
    Mensen gaan steeds vaker via mobiel op het internet. Mensen surfen anders op een mobiel dan op een desktop, dus is het belangrijk hierop in te spelen.  Ook dan moet de website gebruikersvriendelijk zijn.
  3. Een goede techniek
    Als je website niet snel genoegt laadt, haakt een flink aantal van je bezoekers al af. Er zijn verschillende technische eisen die het bezoek voor je klant prettiger maken en daarnaast zorgen voor een betere score in Google. Maak hier gebruik van.

B2B Leadgeneratie: wat heb jij over voor een nieuwe klant?

Ook jij wil graag in contact komen met nieuwe klanten voor jouw product of dienst. Maar wat heb je daar voor over? Wat is een nieuwe klant jou waard? Ja, hoe bereken je zo’n bedrag? Denk dan aan het volgende….

De klantwaarde is de totale netto-opbrengst van een klant over de gehele looptijd van de relatie. Met andere woorden: wat heb je netto verdiend aan een klant in de tijd dat hij / zij opdrachten of bestellingen bij jouw onderneming heeft gedaan? De totale netto-opbrengst verschilt natuurlijk per klant. Maar het is handig om te weten wat de ‘gemiddelde’ klant waard is. Want dan weet je hoeveel je kunt investeren in nieuwe klanten. Bedenk ook hoeveel je nu investeert in acquisitie.

Een actie is bijvoorbeeld een bestand downloaden waarbij men gegevens achter laat, contact opnemen of een offerte aanvragen. Als je bezoekers overgaan tot de actie die jij wilt, hebben we het over ‘conversie’. De conversie ratio is het aantal mensen dat van bezoeker verandert in een bezoeker die de actie voltooit.

Wat heb jij over voor een nieuwe lead?

Wat heb jij voor een lead over? Wat heb jij over voor de naam, het e-mailadres en het telefoonnummer van een potentiële klant? Geef het ons aan zodat wij kunnen onderzoeken of we voor dat bedrag meer klanten online kunnen werven voor je.We gaan graag de uitdaging aan!