Content marketing 

Met content marketing maak je relevante en waardevolle content die precies aansluit bij de informatiebehoefte van jouw (potentiële) klanten. Het doel hiervan is om de relatie tussen klant en het bedrijf/ het merk op te bouwen en te onderhouden.

Onder contentmarketing vallen kort gezegd alle werkzaamheden rond het creëren, publiceren en verspreiden van relevante content voor potentiële en huidige klanten.  In feite gaat het om alle informatie die je als bedrijf/ merk communiceert naar je (potentiële) klanten.

Hiervoor moet je natuurlijk exact weten waar jouw bedrijf of merk voor staat en wat je anders doet dan anderen.  Zonder onderscheidende propositie blijf je nergens in de vloedgolf van content die ook door de concurrentie wordt geproduceerd. 

Daarom is het belangrijk dat je in je contentstrategie duidelijk een focus aanbrengt. Het belangrijkste wat je voor jezelf moet onderzoeken is aan welke informatie jouw doelgroep behoefte heeft.

Als je weet welke content je kunt inzetten, is het noodzaak dat het ook onder de ogen van de doelgroep komt. Kijk welke kanalen en platformen je doelgroep gebruikt en gebruik die platformen om je content te verspreiden.

Hoe werkt content marketing?

De kunst van content marketing is dat je bereid bent om relevante kennis te delen over een bepaald onderwerp. Je geeft jouw doelgroep de informatie waar ze online naar op zoek zijn.

Nu vraag je je misschien af waarom je content zou moeten ontwikkelen om te vertellen wat je doelgroep wil? Verkoop je daar nu daadwerkelijk meer producten mee? Dat is een gedachte die de pure waarde van relevantie voor je doelgroep onderschat. Bedenk eens hoe die doelgroep van houding en gedrag verandert als jij hem niet direct jouw producten probeert te verkopen, maar waarde toevoegt. Als je behulpzaam bent, zonder daar een tegenprestatie voor te verwachten.

Je zorgt dan niet alleen voor acceptatie van je boodschap, maar je creëert ook merkvoorkeur, waardoor mensen eerder geneigd zijn jouw producten kiezen als ze een aankoop overwegen. ‘Dit is een merk dat mij begrijpt, dat mij uitlegt hoe ik mijn problemen moet oplossen.’

Vormen en effectiviteit van content marketing

content marketingContentmarketing is een effectieve manier om het verhaal van je bedrijf, producten of diensten bekend te maken bij jouw doelgroepen.

Er zijn vele vormen van content: blogs, artikelen, infographics, video’s, e-books, White papers, e-mails, nieuwsbrieven en beeldmateriaal voor sociale media. Het is het beste om jouw boodschap in zo veel mogelijk contentvormen en zowel online als offline aan te bieden. Ze ben je altijd zichtbaar voor je doelgroep.

Content marketing lijkt gemakkelijk, maar dat is het niet. Je moet precies weten welke kennis je kunt of wilt delen, in welke vorm je dat wil gieten en welke kanalen je daarvoor inzet.  

Content marketing als onderdeel van jouw online marketing strategie

Als je we jouw potentiële klanten kennen en als het duidelijk is wat jouw bedrijf anders of beter maakt dan de concurrentie dan weten we ook met welke content wij jouw potentiële klanten echt verder kunnen helpen bij de oplossing van hun probleem. 

In een content strategie leggen we tactische keuzes vast met betrekking tot welke content voor jouw doelgroep relevant is. Vervolgens kijken we via welke kanalen (social media en website) we deze content gaan delen. Alleen op deze manier kunnen we de juiste content bieden, op het juiste moment, via het juiste kanaal.

Vrijblijvend kennismakingsgesprek

Inge gaat graag persoonlijk en vrijblijvend met je in gesprek  over de mogelijkheden van content marketing zodat ze op basis van jouw input een passend voorstel kan doen.

Vul nu onderstaande gegevens in, dan wordt je binnen 1 werkdag teruggebeld. Liever zelf contact opnemen? Op werkdagen is ze tijdens tijdens kantoortijden bereikbaar op 06-44440065.